Senaste nytt

Tips: Prylar som är bra att ha med i handbagaget

AnHu

Medlem
Om du ska flyga GO / PLUS europa kan ett par skapliga fryspåsar vara bra att ha i handbagaget.
Knyt fast en på kanten av bordet och du har en bra soppåse vilket gör din måltid enklare att inta på trånga utrymmen.
För när jag dräller med käket är det alltid när jag ska stuva om på brickan och det underlättar betydligt om man får undan skräpet
allt efter som.
Detta var något som jag började med för många år sedan på charter, där det kan ta väldigt lång tid till soptåget går.
 

samlaren

Medlem
image.jpeg Skarvdosa med tre kontakter är för rookies, numera är alltid den med 10 uttag med, funkar inte i alla länder.
 
Telefonladdare, våtservetter, snytpapper, en bunt småpåsar. De senare tre extra praktiska när man reser med barn: "Kan du ta mitt äpple?"
 

Kricka

Medlem
Har du lyckats med att ta den igenom typ USA & Israel i handbagaget?

Armékniven är besvärlig vart än man flyger så den får bara följa med när jag reser med incheckad
väska dvs. lite längre resor (i tid). Har bara lyckats ha den i handbagaget en gång, på Arlanda, och
där lät de mig gå ut för att posta den hem.

Jag föredrar att ha med mig bokningar/biljetter även i pappersform då det kan underlätta vid
ev. problem.
 

SNIFF

Medlem
Grenuttag har nämnts tidigare. Jag brukar ha en liten splitter 1->2 uttag för longhaul-flighter där economy pax förväntas dela på ett uttag med, ibland, en annan passagerare. Den brukar också räcka till hotellrummet för att ladda dator/telefon.

Annars är skohorn det viktigaste att ha med sig... Hur skulle det se ut om jag kräktes i security när jag böjer mig ner. ;)
 

joa

Medlem
Ni har ju redan fångat allt jag har med, men en påse smågodis har jag alltid med. Bra som tex tröst om man blir försenad eller bara att sitta att trycka i sig under en lång flight.
 

SNIFF

Medlem
Ni har ju redan fångat allt jag har med, men en påse smågodis har jag alltid med. Bra som tex tröst om man blir försenad eller bara att sitta att trycka i sig under en lång flight.
Tror inte jag behöver ta med mig mer saker att pressa i mig utöver det som redan erbjuds. ;)
 
Toppen