Senaste nytt

Tips på sträckning och klass för 25 000 EB-poäng!

Jag letar efter det bästa och billigaste sättet att få in 25 000 eurobonuspoäng. Kan flyga torsdag och måste vara hemma senast söndag vilken vecka det är spelar ingen roll. Utgår från Göteborg.

Tips på sträckning och klass uppskattas! :)
 
Nuvarande status?

Jag är EBS i dagsläget...

Behöver du baspoäng eller extrapoäng? Om baspoäng, spana in AMEX Elite som ger 20000 baspoäng årligen.

Har redan ett Amex, dock ej SAS Elite längre men kan inte byta i dagsläget!

Kollar där också! Tack för tipset! :)
 

Canadien

Medlem
Har redan ett Amex, dock ej SAS Elite längre men kan inte byta i dagsläget!

Inga problem att ha ett Amex Elite också, jag har själv två Amex. Men det kanske är ngt administrativt hinder som gör att du inte vill skaffa ett Elite nu. Annars är det klart billigaste lösningen för 20k bas.

Annars när det är rea, t ex 2490:- till New york så skulle du kunna köra 4 ST sådana t o r för 24k poäng. Hongkong ger 4500 per väg så två t o r dit plus en t o r New York ger också 24k poäng.

Allt räknat från Arlanda utan anslutningsflyg
 

Canadien

Medlem
Inga problem att ha ett Amex Elite också, jag har själv två Amex. Men det kanske är ngt administrativt hinder som gör att du inte vill skaffa ett Elite nu. Annars är det klart billigaste lösningen för 20k bas.

Annars när det är rea, t ex 2490:- till New york så skulle du kunna köra 4 ST sådana t o r för 24k poäng. Hongkong ger 4500 per väg så två t o r dit plus en t o r New York ger också 24k poäng.

Allt räknat från Arlanda utan anslutningsflyg
Men tänk på att SAS billiga biljetter kräver lördagsnatt, så du kan inte köra t ex 4 New York back-to back. Isåfall 4 helger på raken med vändande kärra.
 

Thornado

Medlem
Men tänk på att SAS billiga biljetter kräver lördagsnatt, så du kan inte köra t ex 4 New York back-to back. Isåfall 4 helger på raken med vändande kärra.

Precis, och eftersom TS vill komma hem på söndag så funkar det inte med destinationer i USA (då landar man på måndag), utan måste köra på Asiendestinationerna (Hong Kong är väl det som är rimligast).
 

mha321

Medlem
En business saver till någon av de långa destinationerna ger 18000. Anslutningen från Göteborg ytterligare 1500. Den sista poängen genom ett extra byte på vägen ut (tex got-cph-arn-hkg-arn-got). Säkert inte det billigaste men definitivt ett "bättre" alternativ än 4 tr longhaul I go.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen