Senaste nytt

Tips på hotel i Tulum

BjörnHed

Medlem
Skal fira flickvännens födelsedag i Tulum och behöver tips på ett hotel/resort på stranden.
Tack på förhand.
  • I vilken stad och i vilket land?: Tulum, Mexico
  • Har du extrakrav på hotellets läge?: På stranden.
  • Budget per rum per natt (inkl. skatter & avgifter)?: 200-400 USD
  • Hur många rum behöver du?: 1
  • Antal personer per rum?: 2
  • Reser du med barn?: Nej
  • När och hur många nätter?: mellan 29 Nov - 2 Dec 2018 (3 nätter)
  • Affärsresa eller nöjesresa?: Semester
  • Minsta hotellklass (1 - 5 stjärnigt hotell)?: 4 stjärnigt
  • Önskemål om specifik hotellkedja?: Nej
  • Andra önskemål?: Pool
 

JohanGE

Medlem
Ska själv dit nästa år, och har hunnit spana in dessa strandhotell/bungalows (varför pool kanske ej finns) framförallt:
1) Be Tulum
2) Ahau Tulum
3) Nomade


Såg nu att du redan bokat...o_O
 

BjörnHed

Medlem
Ska själv dit nästa år, och har hunnit spana in dessa strandhotell/bungalows (varför pool kanske ej finns) framförallt:
1) Be Tulum
2) Ahau Tulum
3) Nomade


Såg nu att du redan bokat...o_O

De är nog fina alla de förslagen. Det här är vad jag har kunnat läsa mig till. Sen hur de är i verkligheten är en annan sak :)

1) Be Tulum är ett väldigt bra val där även vissa rum har en privat liten pool. Det är dock dyrare på mina datum än The Beach. 4,5 stjärnor.

2) Ahua Tulum lågt pris, 3,5 stjärnor, höga gästbetyg men ingen pool.

3) Nomade Medelhögt pris, 3,5 stjärnor, höga gästbetyg men ingen pool .
 

JohanGE

Medlem
De är nog fina alla de förslagen. Det här är vad jag har kunnat läsa mig till. Sen hur de är i verkligheten är en annan sak :)

1) Be Tulum är ett väldigt bra val där även vissa rum har en privat liten pool. Det är dock dyrare på mina datum än The Beach. 4,5 stjärnor.

2) Ahua Tulum lågt pris, 3,5 stjärnor, höga gästbetyg men ingen pool.

3) Nomade Medelhögt pris, 3,5 stjärnor, höga gästbetyg men ingen pool .

Helt rätt. Missade att du specificerade 4****. Kollade in The Beach för egen del också, men det var fullbokat den perioden vi åker. Såg väldigt inbjudande ut dock :) Själv tycker jag att Ahua är ganska högt prissatt, men det är självklart relativt. Har du varit i Tulum tidigare? Dela gärna med dig av resan när du är hemkommen :)
 

BjörnHed

Medlem
J
Helt rätt. Missade att du specificerade 4****. Kollade in The Beach för egen del också, men det var fullbokat den perioden vi åker. Såg väldigt inbjudande ut dock :) Själv tycker jag att Ahua är ganska högt prissatt, men det är självklart relativt. Har du varit i Tulum tidigare? Dela gärna med dig av resan när du är hemkommen :)
Jag bokade The Beach på deras hemsida, på alla bokningssidor stod det som fullt de datumen. De har en ganska kass avbokningspolicy där man måste betala en dag i deposition.
Håller med dig det är sjukt höga priser i Tulum med tanke på de halmhyddor man får :)
Jag var i Paya Del Carmen för några år sen och då var vi i Tulum över dagen. Ett fantastikst ställe men jag har aldrig bott på hotel där.
Absolut det ska jag göra. Vi reser via Mexico City förhoppingsvis med LH First.
 

JohanGE

Medlem
J

Jag bokade The Beach på deras hemsida, på alla bokningssidor stod det som fullt de datumen. De har en ganska kass avbokningspolicy där man måste betala en dag i deposition.
Håller med dig det är sjukt höga priser i Tulum med tanke på de halmhyddor man får :)
Jag var i Paya Del Carmen för några år sen och då var vi i Tulum över dagen. Ett fantastikst ställe men jag har aldrig bott på hotel där.
Absolut det ska jag göra. Vi reser via Mexico City förhoppingsvis med LH First.

Har också kollat på Playa del Carmen, men vi vill åt något mer avslappnat (och min fru vill utöva yoga...) och då känns Tulum helt rätt. Förutom priserna d.v.s. Är det en Award-resa? Vi kör en 2-4-1 via Frankfurt och Toronto på utvägen, och via Washington på hemvägen. Men även jag hoppas på en First med Lufthansa på någon av dem. Vem flyger ni med mellan Mexico City och Cancun?
 

BjörnHed

Medlem
Har också kollat på Playa del Carmen, men vi vill åt något mer avslappnat (och min fru vill utöva yoga...) och då känns Tulum helt rätt. Förutom priserna d.v.s. Är det en Award-resa? Vi kör en 2-4-1 via Frankfurt och Toronto på utvägen, och via Washington på hemvägen. Men även jag hoppas på en First med Lufthansa på någon av dem. Vem flyger ni med mellan Mexico City och Cancun?
Playa del Carmen var en grabbresa och då var utelivet perfekt. Nu är det andra tider med flickvän så då passar lugnet i Tulum bättre.
Ja det är en awardresa. Det är inte så lätt att hitta bra förbindelser direkt till Cancun på Award.
Vi flyger:
ARN-FRA SAS Plus
FRA-MEX LH C
MEX-ORD UA C
ORD-ARN SAS C
Planen är att försöka boka om till LH F på båda sträckorna om det blir möjligt.
MEX-CUN har jag inte bokat än men det blir ett direktflyg på separat biljett AeroMexico, Interjet eller liknande. De är billiga och går ofta.
Flyger ni direkt till Cancun?
 

JohanGE

Medlem
Nej, jag vet inte hur många timmar jag lade ner för att hitta vår slinga (som jag inte är 100% nöjd med).
Vi flyger:
CPH-FRA Lufthansa Business
FRA-YYZ Air Canada Business
YYZ-CUN Air Canada (rouge) Business/Premium
CUN-IAD United Economy
IAD-CPH SAS Business

Den är ju helt OK då jag kommer hela vägen till slutdestination. Men skulle hemskt gärna få till något bättre på CUN-IAD (förhoppningsvis en Business). Annars är min förhoppning att få till Lufthansa Cityline i Business från FRA-CUN, och kanske slinga om hemresan till någon First med Lufthansa. Får se vad som blir tillgängligt. Har du bra tips?
 
Toppen