Senaste nytt

Tips på bra hotell i Dubai

maba

Medlem
Jättekul du kommer att stortrivas på Sofitel.

Jag tänkte se om jag kan spara lite pengar åt er, jag har nämligen köpt Dubai entertainer, två tjocka böcker med en massa 2 för 1 erbjudanden. När jag och frugan var i Dubai i somras så sparde vi en massa pengar genom dessa erbjudanden. Om vi börjar med Radisson Blu media city så har jag tre kuponger jag kan skicka med höjdpunkten Chef´s house, de har olika temakvällar och vi var där på deras seafood kväll som var helt fantastisk, men här är resturangerna som jag kan skicka till dig.

-Main menu item på Icon Bar & Lounge, Radisson Blu Hotel, Dubai Media City, Dubai
-Main menu item på Library Lounge, Radisson Blu Hotel, Dubai Media City, Dubai
-Buffet/Theme night på Chef's House, Radisson Blu Hotel, Dubai Media City, Dubai
måndag Asia night 135 AED utan alkohol 180 med alkohol
tisdag World street food samma pris som ovan
onsdag Meatfeast samma som ovan
torsdag Massor med olika sorters grillspett samma som ovan
fredag Seafood 165 AED utan alk. 210 med *** REKOMENDERAS
söndag Mongolian night 135 AED utan 180 med

Om vi sedan fortsätter ner till stranden och Sofitel Jumeira Beach så finns det fler ställen som jag har kuponger till men jag tänkte att dessa kan vara av intresse.

-Main menu item på AOC French Brasserie, Sofitel Dubai Jumeirah Beach, Dubai ca 200 AED
-Main menu item på baren Plantation, Sofitel Dubai Jumeirah Beach, Dubai
-Main menu item på baren Hub, The, Sofitel Dubai Jumeirah Beach, Dubai

Detta hotell ligger ca 100 meter från Sofitel och har olika temakvällar, och heter Amwaj Rotana restaurengen heter Horizon,Jumeirah Beach
-onsdagar Oriental 179 AED med obegränat softdrinks och 229 AED obegränsat alkohol
-torsdagar Asian night 189 AED med obegränat softdrinks och 239 AED obegränsat alkohol
-fredagar Mediterranean night 179 AED med obegränat softdrinks och 229 AED obegränsat alkohol

Sista matstället ligger på "the walk" i ett litet köpcentrum bortanför Hilton, väldigt god och prisvärd medelhavsbuffe
-Thyme, Oasis Beach Tower, Dubai tror det kostade 140 AED *** REKOMENDERAS

Priserna jag angett är per person men eftersom kupongerna är gå 2 betala för 1 så är det det angivna priset ni betalar om ni är två. Om ni har tänkt göra utflykter eller se några sevärdheter så hör gärna av dig så ska jag se vad jag kan göra eftersom jag har en hel drös såna kuponger också.

Är det några andra som har vägarna förbi Dubai innan sista dec. kan ni höra av er eftersom kupongerna går ut vid årsskiftet. Jag kommer inte att kunna skicka några kuponger innan den 28 september.
 

Bryant

Medlem
Ligger just nu i sängen i en junior svit på sofitel! Har haft en del strul och är inte helt nöjd med Sofitel.

En liten varning till er som är på väg till Dubai det närmsta året: Mellan Sheraton och Hilton på JBR håller man på att bygga ett nytt mall på stranden. Man måste korsa bygget för att komma ner till vattnet, hela Dubai är ju iofs en stor byggarbetsplats men vill man komma strandnära och inte störas av pålkranar osv finns säkert bättre ställen. Vi har inte blivit störda men bygget är i uppstartskedet.

Bild på bygget
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    109 KB · Visningar: 806
Last edited:

Bryant

Medlem
Vädret är: varmt. Runt 30 på dagen och 25 på kvällen.

Vi bodde tre nätter på Radisson media city vilket var helt ok. Men jag kan egentligen inte rekommendera några hotell eftersom jag har begränsad kunskap i hotell-i-Dubai-kundskap. Överlåter det till någon annan!
 

Concorde

Founding Member
Ni vill bo på Crowne Plaza Festival City. PM så kan jag boka åt er med rabatter.
Varför: för pengarna ett av Dubais bästa hotell. Rankas konstant i topp 25 utav över 400 hotell.

Vi bodde där en vecka, utan status och trivdes fantastiskt. Intercontinental ligger bredvid och deras lunch buffé är en av dom mest omtalade i Dubai. Inte för att den är tok stekig som Burj, men för att den ger suverän valuta och är jätte god. Massivt shopping bredvid samt golf bana. 10 minuter i taxi till Mall of Dubai, 15 till Emirates, 20 till stranden, 30 till Palmen.

Svit med utsikt över Dubai Creek och Down Town:

DSC_0068.jpg


DSC_0069.jpg


DSC_0080.jpg


DSC_0089.jpg


DSC_0143.jpg


DSC_0146.jpg


DSC_0162.jpg


DSC_0189.jpg


Buffé:
IMG00335-20110215-1246.jpg


IMG00336-20110215-1257.jpg


IMG00337-20110215-1312.jpg


IMG00339-20110215-1322.jpg


IMG00340-20110215-1331.jpg


IMG00341-20110215-1349.jpg


IMG00342-20110215-1353.jpg


Choklad fontän finns...
IMG00345-20110215-1409.jpg


Poolområde:
IMG00388-20110221-1337.jpg


IMG00389-20110221-1337.jpg


IMG00391-20110221-1452.jpg


IMG00394-20110221-1507.jpg


IMG00396-20110221-1507.jpg


DSC_0133.jpg
 

T_J

Medlem
Har bott på Pullman Mall of the Emirates och Habtoor Grand. Båda är helt ok. Habtoor är mer en resort med schysst poolområde, egen strand och gångavstånd till jumeirah beach road. Pullman däremot är schysst om man gillar shopping och skidåkning :). Finns en liten pool på taket på Pullman.
 

Vaniljvodka

Medlem
Var i Dubai två gånger 2011 och bodde på Le Royal Meridien och systerhotellet Grosvenor House (båda vid Dubai Marina). Aldrig någonsin bott så bra och tvekar om jag någonsin kommer göra det igen någon annanstans. I alla fall när det kommer till service.

Le Royal Meridien må vara lite äldre, men pool/strand-området är fantastiskt fint och servicen personlig på ett sätt jag aldrig varit med om. Går att få rätt bra priser om man åker lågsäsong sommarmånaderna, men då får man vara beredd på temperaturer runt 40 grader. Dock inga problem om man ligger vid poolen eller åker till nån shoppinggalleria då det finns luftkonditionering överallt.
Tower rooms är de nyaste rummen och då äter man också i en mindre frukostmatsal samt har tillgång till club loungen med afternoon tea och annat trevligt.

Bodde i nybyggda Tower Two på Grosvenor House under högsäsong (okt/nov) och var om möjligt än mer nöjd. Fanns en gratis shuttle till Meridien där man fick nyttja deras poolområde och strand (GH har två egna pooler, men de hamnar i skugga efter halva dan).

GH och Meridien är dessutom 2:a respektive 4:a på Tripadvisor om ni inte litar på mig.

Tycker Dubai Marina är ett bra och snyggt område att bo i, nära till stranden och inte speciellt långt eller dyrt med taxi om man vill ta sig till nån mall eller marknad. Hoppas på att kunna åka tillbaka i juni och då blir det Le Royal Meridien igen.
 

johhenrik

Medlem
Har Ibn Battuta hotell? Nu är det många år sen jag bodde i Dubai, men Ibn Battuta låg ju rätt avsides. Det är ett stort shoppingcenter 10 minuter söder om Jumeirah. Det ligger inte vid stranden. Jag rekommenderar Hilton. Jag bodde där mycket under 2006-2007 och det var riktigt schysst poolområde samt beach.
 
Toppen