Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Nu behöver jag lite rådgivning av alla er experter!

Vilken sträcka österut (ska till BKK helst) är lättast att hitta F award på? Är det säsongsbetonat också? Jag planerar att försöka i Augusti nästa år, är det en bra eller dålig tidpunkt. Eller spelar det ingen roll?

Genom att titta i närtid framöver har jag konstaterat att det verkar otroligt svårt att hitta F awards på FRA-SIN t.ex. Vad är eran erfarenhet, vilken sträcka tycker ni jag ska satsa på?

Brukar ni boka in eco eller business i väntan på att F award ska släppas, eller har ni en F award med annat bolag som backup?

Tack på förhand!
Peking brukar vara ganska lätt att boka med Lufthansa F, men det är å andra sidan inte en rolig flygplats att byta på. Och ingen rolig lounge. Andra som brukar dyka upp är Shanghai, Seol och Tokyo.
Men om du ska till BKK så kan du ju boka upp Thai direkt dit, så har du något att falla tillbaka på om du inte lyckad sy ihop Lufthansa
 
Peking brukar vara ganska lätt att boka med Lufthansa F, men det är å andra sidan inte en rolig flygplats att byta på. Och ingen rolig lounge. Andra som brukar dyka upp är Shanghai, Seol och Tokyo.
Men om du ska till BKK så kan du ju boka upp Thai direkt dit, så har du något att falla tillbaka på om du inte lyckad sy ihop Lufthansa

Tack så mycket för svaret. Gör inte så mycket om flygplatsen är tråkig, hoppas på ett snabbt byte där och mer tid i BKK i stället :)
 
Tack så mycket för svaret. Gör inte så mycket om flygplatsen är tråkig, hoppas på ett snabbt byte där och mer tid i BKK i stället :)
Om du bokar via Peking, var noga med att få ett pappersboardingkort även för flighten därifrån redan när du checkar in. Det kan vara mycket krångligt att få ett boardingkort på plats, och mobila boardingkort eller egenutskrivna boardingkort godtages icke, och du blir lost in transit.
 

MrDollar

Medlem
Någon som vet varför det oftast finns bättre tillgång till LH F till USA just under sommaren? Kollade ganska oftast i somras och var ju väldigt enkelt att få till FRA-LAX-FRA LH F A380 eller 747-8i. Känns som tillgången bör vara svårare under sommaren = många har semester och vill ut och åka... Nu har det inte funnits en enda plats på den sträckan under nästan hela september.
 

Johan Gott

Medlem
Jag har preliminära planer på en Eurobonusresa för 2 personer till Sydamerika i slutet av januari eller början av februari och vill försöka få till Lufthansa first i åtminstone en riktning. Jag kan tänka mig att flyga via EZE, GRU, GIG eller MEX och jag tycker mina chanser verkar hyfsade att få biljetter till någon av dessa om jag är flexibel med datumen?

Min fråga: är det någon stor högtid eller annan viktig faktor som kan påverka tillgången i januari/februari? (Karnevalen i Rio verkar vara 9-14:e feb 2018 men jag tänker att den bara borde påverka resor till just Rio)
 
Last edited:

Moco

Medlem
Jag har preliminära planer på en Eurobonusresa för 2 personer till Sydamerika i slutet av januari eller början av februari och vill försöka få till Lufthansa first i åtminstone en riktning. Jag kan tänka mig att flyga via EZE, GRU, GIG eller MEX och jag tycker mina chanser verkar hyfsade att få biljetter till någon av dessa om jag är flexibel med datumen?

Min fråga: är det någon stor högtid eller annan viktig faktor som kan påverka tillgången i januari/februari? (Karnevalen i Rio verkar vara 9-14:e feb 2018 men jag tänker att den bara borde påverka resor till just Rio)

Det betror på hur bokningsläget ser ut. Är det svårt att flyga till Rio kan trycket på Sao Paulo öka. Dock försvinner F från Rio-linjen nu i oktober, så det torde inte vara ett alternativ i ditt fall oavsett.
 
Toppen