Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

palmen

Moderator
God morgon,

jag har en Amex 50% som jag tänkte utnyttja i veckan för att flyga LH First igen :) Är det någon som har tips på en trevlig rutt där jag får ut så mycket som möjligt av resan (läs First class-upplevelse)? Jag kan åka från och med imorgon och har väl en vecka till godo ungefär. Det finns rätt gott om biljetter att välja mellan eftersom jag reser själv och det är så nära inpå avresa, därav frågan. Hela världen verkar vara öppen! Jag har kikat på allt ifrån "enkel" tur och retur FRA-MIA med A380 eller FRA-HND med 747-8i, till att flyga vidare från HND till BKK och sedan tillbaka för att även få Thai First class lounge i BKK. Har testat FCT och FCL i FRA och FCL i MUC, har flugit LH First i A340 och 747-8i, TG First i A380 och 747.
Jag tänkte HND eftersom den avgår runt kl 18 vilket ger mig bra med tid i FCL i FRA, MIA eftersom det är A380 men det kanske inte spelar någon större roll?
Ska tillägga att jag har 95000 poäng så pacific är uteslutet...
Så låt höra, vad har ni att föreslå? :-D
Har detta inlägg hamnat i fel tråd ber jag om ursäkt på förhand..
Mexico ger väl mycket flygtid och sen avgång från München om man önskar. Tror även de har några avgångar från Frankfurt som går tidigare.
 
God morgon,

jag har en Amex 50% som jag tänkte utnyttja i veckan för att flyga LH First igen :) Är det någon som har tips på en trevlig rutt där jag får ut så mycket som möjligt av resan (läs First class-upplevelse)? Jag kan åka från och med imorgon och har väl en vecka till godo ungefär. Det finns rätt gott om biljetter att välja mellan eftersom jag reser själv och det är så nära inpå avresa, därav frågan. Hela världen verkar vara öppen! Jag har kikat på allt ifrån "enkel" tur och retur FRA-MIA med A380 eller FRA-HND med 747-8i, till att flyga vidare från HND till BKK och sedan tillbaka för att även få Thai First class lounge i BKK. Har testat FCT och FCL i FRA och FCL i MUC, har flugit LH First i A340 och 747-8i, TG First i A380 och 747.
Jag tänkte HND eftersom den avgår runt kl 18 vilket ger mig bra med tid i FCL i FRA, MIA eftersom det är A380 men det kanske inte spelar någon större roll?
Ska tillägga att jag har 95000 poäng så pacific är uteslutet...
Så låt höra, vad har ni att föreslå? :-D
Har detta inlägg hamnat i fel tråd ber jag om ursäkt på förhand..
Ofta har ANA (NH) tillgänglighet Tokyo (NRT) - Singapore (SIN).
Vad sägs om:
FRA - HND (LH)
NRT - SIN (NH)
SIN - CGK Jakarta (SQ)
CGK - BKK (TG i C)
BKK - HKG (TG)
HKG - FRA (LH)
 

Tonton

Medlem
Hej!

Är påväg att boka min första first med Eurobonuspoäng och har två frågor!

Om man bokar följande resa:
ARN-ZRH med Swiss (business)
ZRH-FRA med LH/Swiss (Business)
FRA-*** med LH (first)

1. Får man tillgång till First Class-loungen i Zurich?
2. Får man skjuts i bil vid APRON-parkering även på Zurich?
 
Tack för tipsen! Det blir ARN-FRA-HND med LH, HND-BKK med TG, BKK-HKG med TG och sedan HKG-FRA-ARN med LH
Då får jag en dag i FCT, Thai First lounge i BKK med en härlig massage och får flyga First i både 747-8i och A380 med LH. Hörde jag någon som sa champagne?

Ofta har ANA (NH) tillgänglighet Tokyo (NRT) - Singapore (SIN).
Vad sägs om:
FRA - HND (LH)
NRT - SIN (NH)
SIN - CGK Jakarta (SQ)
CGK - BKK (TG i C)
BKK - HKG (TG)
HKG - FRA (LH)
 

Senator

Moderator
Hej!

Är påväg att boka min första first med Eurobonuspoäng och har två frågor!

Om man bokar följande resa:
ARN-ZRH med Swiss (business)
ZRH-FRA med LH/Swiss (Business)
FRA-*** med LH (first)

1. Får man tillgång till First Class-loungen i Zurich?
2. Får man skjuts i bil vid APRON-parkering även på Zurich?

Fråga 1: ja det får du så länge det är samma dag som din Lufthansa First. I princip kan du gå till både A och E. Nu vet jag inte om A är tillfälligt stängt, men E är i mån av tid värt ett besök

Gällande 2. landar du från Arlanda på apron så hämtas du av en dedikerat Business Class buss, jag tror inte det kommer en First/HON bil.

I från A Loungen skjutas du till Apron. Tidigare gick en del av Frankfurt-flighterna med Avro och det var nästan garanterat en apron. Jag vet inte hur det ser ut när C-Series används. Dock tror jag inte du skjutas från E på grund av passkontrollsflöde. Swiss skulle i så fall behöva köra in till A, klarera dig där för att sedan köra dig till Apron.
 
I från A Loungen skjutas du till Apron. Tidigare gick en del av Frankfurt-flighterna med Avro och det var nästan garanterat en apron. Jag vet inte hur det ser ut när C-Series används. Dock tror jag inte du skjutas från E på grund av passkontrollsflöde. Swiss skulle i så fall behöva köra in till A, klarera dig där för att sedan köra dig till Apron.

7/6 åkte vi med C-serie och fick skjuts ut till planet.
 

ejm

Medlem
Känslan när "de 14 dagarna" infaller, expertflyer plingar till om två lediga platser, dubbelkollar på united.com och det ser grönt ut dock så öppnar ju Tallinn först kl 9 men väntan belönas med 1A och K på Frankfurt-Boston med ca 4h i FCT. Äntligen dags för en first First . Får tacka alla som bidragit i denna och andra trådar för inspiration och tips!
 

DOEL

Medlem
Känslan när "de 14 dagarna" infaller, expertflyer plingar till om två lediga platser, dubbelkollar på united.com och det ser grönt ut dock så öppnar ju Tallinn först kl 9 men väntan belönas med 1A och K på Frankfurt-Boston med ca 4h i FCT. Äntligen dags för en first First . Får tacka alla som bidragit i denna och andra trådar för inspiration och tips!
Låter grymt! Hoppas på samma flyt om 3 veckor när 14 dagar infaller för mig!
 
Toppen