Senaste nytt

The Beverly Hilton, Los Angeles

Bridgeman

Medlem
Härligt, kanske blir en bokning där då! Allt var ok med hotellet i övrigt?

Vi tyckte det var kanon. Enorm service. Jag råkade fylla år när vi var där, sonen hade beställ en flaska champis till mig från Sverige som de kom upp med. Sedan kom hotellet upp med tårta som de bjöd på. Bra poolområde samt bra mat på hotellet.
 

Svenska73

Medlem
Har bott där ett par ggr under min HH-diamondperiod, trevligt hotell med en del touch of the stars om man säger så. Blev uppgraderad båda gångerna, kan lägga till min portfolio att jag bott i det rum Whitney Houston dog i.. Hade utsikt mot hela Beverly Hills ända bort till the sign och Observatoriet.
Rekommenderas men nu när jag betalar själv tycker jag att det finns andra hotell i världen jag lägger mina egna slantar på.
Ska prova The Hollywood Hotel om några veckor.

Innan eller? Trodde de hade tagit rummet ur cirkulation?
 

MrDollar

Medlem
Även jag funderar på att boka detta hotell för ca 10 nätter i november. Jag kommer (förhoppningsvis) blir HHG / HHD i slutet av augusti. Ska man vänta med att boka tills man har status hos Hilton?
Hur är hotellet i dagsläget? Vet att @Senator var där för några veckor sedan? Tyckte jag såg det i Posta din utsikt tråden?

Hur är parkeringsmöjligheterna på hotellet / i närheten?
 

Senator

Moderator
Jag har bott 3 gånger på senaste nio månader. En absolut favorit bland hotellen inom Hilton varumärket, dock relativt dyrt med priser från $275 och upp.

Bra frukost som HHG/HHD + uppgradering till Full American kostar $10
Stora rum
Bra läge med Rodeo Drive en kvarts promenad borta
Trevlig pool
Bra service

Som på alla Hiltonhotell hittar du information om parkering på hemsidan. $42 per dag:
Amenites and Services at The Beverly Hilton

Jag vet inte vad du skall göra där, men 10 nätter skulle jag nog inte vilja bo där om jag var turist. Då hade jag antingen delat upp eller bott någon mer fartfullt ställe som Santa Monica
 

MrDollar

Medlem
Jag har bott 3 gånger på senaste nio månader. En absolut favorit bland hotellen inom Hilton varumärket, dock relativt dyrt med priser från $275 och upp.

Bra frukost som HHG/HHD + uppgradering till Full American kostar $10
Stora rum
Bra läge med Rodeo Drive en kvarts promenad borta
Trevlig pool
Bra service

Som på alla Hiltonhotell hittar du information om parkering på hemsidan. $42 per dag:
Amenites and Services at The Beverly Hilton

Jag vet inte vad du skall göra där, men 10 nätter skulle jag nog inte vilja bo där om jag var turist. Då hade jag antingen delat upp eller bott någon mer fartfullt ställe som Santa Monica
Tack @Senator, jag hade missat det på sidan angående parkering.

Blir nog max 6 nätter där, som du säger, kanske lite långt med 10. Sen rör vi oss till något annat hotell/ställe.

Vad anser du, är det bättre att boka efter man uppnått status hos Hilton eller spelar det ingen roll?
 

sk-sthlm

Medlem
Jag brukar bo där ett par nätter varje år, och håller med om att 10 nätter låter länge.

Min erfarenhet är att det inte spelar någon roll vilken status du har när du bokar - det är ändå statusen vid incheckningen som spelar roll (så var det i alla fall när jag bokade som Gold och trillade ner till Silver...!)
 

Frisk78

Medlem
Hur var det? Sparkat liv i denna tråd då jag har en bokning där senare i vår. Någon som varit där nyligen?
I mars -18 hade jag 3 nätter där. Mitt första besök i LA! Det kändes ganska lyxigt, majoriteten av gästerna skulle inte trivas på ett Scandichotell...
När jag bodde där så hade jag ingen status hos Hilton, men gick med i bonusprogrammet och fick åtminstone fri wifi :) Hotellet är fräscht och inte helt billigt då det kommer till restaurang eller drinkar. Fast är du ute efter billigt så är det här fel ställe överlag.

Så här i efterhand, så hade jag bokat en hyrbil för att inte bli så låst i West Hollywood/Beverly Hills. Jag åkte taxi för "jättemycket" pengar istället.
Jag kommer gärna tillbaka hit, men med status och en hyrbil :)
 
Toppen