Senaste nytt

Thai First Class service i Bangkok

John Mack

Medlem
Ledsen att komma med dåliga nyheter men det blir varken massage eller transport från domestic loungen på väg till Phuket.
Flygplatsbestämmelserna gör att du inte kan utnyttja Royal First loungen längre vid transit till inrikes.

Bagaget går hela vägen till Phuket där du hämtar upp den i internationella terminalen.
.

Attans! Är detta nytt? Jag som la in några extra timmar till Phuketflighten. Blir att försöka boka om. Vilken lounge har man tillgång till?
 

JohnnyWilde

Medlem
Ok, det är ändå bara två timmar på BKK på vägen dit så ingen fara, bara bra att veta vad som gäller. Men blir det iaf eskort från planet genom immigration?
Ja det får du,någon måtta får det vara
.

Attans! Är detta nytt? Jag som la in några extra timmar till Phuketflighten. Blir att försöka boka om. Vilken lounge har man tillgång till?
Du får tillgång till den lindrigt charmiga domestic loungen där pulverkaffe och en pannkaksmaskin är de stora dragplåsterna...
Det har egentligen alltid varit så men efter militärens inträde så efterlevs reglerna mer ordentligt.
Satt och snyftade i 5 timmar i julas i nämnda lounge när min tokyo flight dessutom behagade landa 45 minuter för tidigt!
 
Jag ankommer till Bangkok med Thai förstaklass klockan 06:25 och åker vidare till Laos 19:35 i ekonomiklass. Kan jag besöka förstaklassloungen vid arrival, sedan åka in till stan och sedan besöka förstaklassloungen igen?
 
Jag ankommer till Bangkok med Thai förstaklass klockan 06:25 och åker vidare till Laos 19:35 i ekonomiklass. Kan jag besöka förstaklassloungen vid arrival, sedan åka in till stan och sedan besöka förstaklassloungen igen?

Om du hadde hatt Business videre kunne du det, ellers ikke. Fordi det er et unntak som gjelder ruter der de ikke har first class videre, og en da må ta til takke med Business.
 
Om du hadde hatt Business videre kunne du det, ellers ikke. Fordi det er et unntak som gjelder ruter der de ikke har first class videre, og en da må ta til takke med Business.
Ok, då ska jag hålla utkik efter ifall det släpps businessclassbiljetter. Är det så illa att jag inte alls får komma in i förstaklassloungen (ens inte ankomst) om jag flyger vidare i ekonomi?
 
Vid på hemresan så har jag förstått att man bli hämtad vid planet, eskorterad till loungen (1 timmes massage), och sen eskorterad till gate vid avgång, men vad gäller vid ankomst?
Jag har behövt använda apostlahästarna vid avgång utan att ha någon som visat vägen. Så det är inte alls säkert att du blir eskorterad till gaten.
 
Ok, då ska jag hålla utkik efter ifall det släpps businessclassbiljetter. Är det så illa att jag inte alls får komma in i förstaklassloungen (ens inte ankomst) om jag flyger vidare i ekonomi?
Det koster ikke noe å spørre dem :) Men har vært i den loungen over 20 ganger, i tillegg til å arbeide i regionen i 10 år. Det er sjelden det gjøres unntak om man har lært reglene (eller én måte å gjøre ting på).

Det har noe med individualistisk vs kollektiv tenkning, om man skal analysere på et dypere plan. Derfor er det svært lite sannsynlig at du får komme inn, siden de ansatte da tenker at de må stå ansvarlig for dette unntaket ift sin overordnede. Og da kan en miste jobben. Det er litt andre forhold enn i Skandinavia.

Du resonerer utifra en vestlig logikk, og der er vi vel alle enig om at reiser man first, så kan en vel få tilgang til loungen. Men det er en annen måte å tilnærme seg ting på i Sørøst Asia.

Så....anbefaler altså å få tak i en business-bilett :)
 
Jag ankommer till Bangkok med Thai förstaklass klockan 06:25 och åker vidare till Laos 19:35 i ekonomiklass. Kan jag besöka förstaklassloungen vid arrival, sedan åka in till stan och sedan besöka förstaklassloungen igen?
Om vi antar att jag lyckas uppgradera till businessclass, får jag då lov att besöka loungen 2 gånger (1 gång vid arrival innan mitt downtown-Bangkok-besök och 1 gång efter downtown-Bangkok-besöket precis innan departure)?
 
Toppen