Senaste nytt

Test: MTR Express - nya tågoperatören mellan Stockholm och Göteborg

Skantze

Ny medlem
Åkt ToR idag GOT STO 6.10, ank 9.25 retur 15.35, ank 18.55, höll tiden med 2 minnen till GOT = Väl godkänt. Dock, om nu tåget är långsammare borde man kanske åka 550 från Göteborg istället för 6.10, det är ju fortfarande bra att kunna vara med på ett möte som startar 9.30, men det är svårt med nuvarande tidtabell. Mobiltäckning är kanske 20% emot X2 tågen där jag nu upplever att det går att föra vettiga samtal utan nedkoppling hela vägen från Göteborg till tunnlarna söder om Södertälje. Skönt om man vill fokusera på jobb eller sova, men kass om man haft em hel dag i möten. Den dåliga mobiltäckningen på MTR gör att jag väljer SJ och x2 nästa gång, känns som en onödig miss
 

011430121

Medlem
Jag var på Göteborgs Central imorse och skulle möta en kollega som skulle komma med ett lokaltåg.
När jag står och väntar kommer ett MTR tåg in, upplever att det är väldigt få passagerare, jag kan räkna passagerarna och får det till 45 stycken.
Detta måste vara första tåget från Stockholm med ankomst 09.00 på en måndag och nästan ”tomt” tåg.
Jag har aldrig åkt MTR och vet inte hur beläggningen är.
@GOTATH har du åkt med MTR?
 

GOTATH

Medlem
Jag var på Göteborgs Central imorse och skulle möta en kollega som skulle komma med ett lokaltåg.
När jag står och väntar kommer ett MTR tåg in, upplever att det är väldigt få passagerare, jag kan räkna passagerarna och får det till 45 stycken.
Detta måste vara första tåget från Stockholm med ankomst 09.00 på en måndag och nästan ”tomt” tåg.
Jag har aldrig åkt MTR och vet inte hur beläggningen är.
@GOTATH har du åkt med MTR?
Japp, åker med MTR ganska ofta. Nu i lördags var det väldigt låg beläggning, minst en av vagnarna gick tom! Men har även varit med om fullbokade avgångar på fredag eftermiddag. Har inte åkt med MTR på morgonavgångar eftersom SJ har en aningen bättre tidtabell, iaf till Stockholm.

Vad jag vet från säker källa är att MTR vunnit över privatresenärerna, men att de fortfarande kämpar med att få över affärsresenärerna. För mig blir det mer och mer MTR eftersom jag tycker totalupplevelsen är bättre än SJ. Att de sedan bjuder på mat i första klass är ett plus med :)
 

Hachans

Medlem
Japp, åker med MTR ganska ofta. Nu i lördags var det väldigt låg beläggning, minst en av vagnarna gick tom! Men har även varit med om fullbokade avgångar på fredag eftermiddag. Har inte åkt med MTR på morgonavgångar eftersom SJ har en aningen bättre tidtabell, iaf till Stockholm.

Vad jag vet från säker källa är att MTR vunnit över privatresenärerna, men att de fortfarande kämpar med att få över affärsresenärerna. För mig blir det mer och mer MTR eftersom jag tycker totalupplevelsen är bättre än SJ. Att de sedan bjuder på mat i första klass är ett plus med :)

Du vet om att SJ ”bjuder” på trerätters också ifall du köper biljett där det ingår? :)
 

GOTATH

Medlem
Du vet om att SJ ”bjuder” på trerätters också ifall du köper biljett där det ingår? :)
Haha okej då! För att förtydliga så behöver man inte välja något tillval för att få mat på MTR :) detta plus kaffe och muffins fick jag i somras
b9401f8bfe678c6777758c7281867f77.jpg
 

Johan010

Medlem
Någon som sitter på en kampanjkod eller rabatterbjudande på mtr express? Sitter och planerar sportlovsresan till ostkusten och budgeten behöver en knuff
 
Toppen