Senaste nytt

Ta in 3 personer in i Lufthansa Business lounge i Boston?

Hej allesammans! Flyger imorgon med SAS från Boston där jag innehar ett EB-guldkort. Jag vet att jag plus en person har tillträde till Lufthansas business lounge, men jag undrar huruvida det är möjligt att köpa en tredje person tillträde till loungen? Försökt kolla lite på hemsidan, men det är lite oklart. Är det någon som vet?
 

fcx

Medlem
Näe, men man borde kunna betala in en gäst i Unitedloungen. Tveksamt värde dock, tror det kostar runt 50 USD.
 
Näe, men man borde kunna betala in en gäst i Unitedloungen. Tveksamt värde dock, tror det kostar runt 50 USD.
Okej, tack så mycket. Då vet jag. Dock kommer vi nog bara ha cirka 90 min där så 50 dollar känns lite väl mycket men ska försöka fråga snällt på flygplatsen. :)
 

Senator

Moderator
Näe, men man borde kunna betala in en gäst i Unitedloungen. Tveksamt värde dock, tror det kostar runt 50 USD.

Okej, tack så mycket. Då vet jag. Dock kommer vi nog bara ha cirka 90 min där så 50 dollar känns lite väl mycket men ska försöka fråga snällt på flygplatsen. :)

Utmaningen är att terminalerna i Boston inte är ihopkopplade. Så det innebär att om du besöker United Club måste du lämna Airside och ta bussen, eller i värsta fall gå till E. Så värde blir sämre då du bör göra detta min 75min innan avgång.
 

Hafermann

Medlem
Hej allesammans! Flyger imorgon med SAS från Boston där jag innehar ett EB-guldkort. Jag vet att jag plus en person har tillträde till Lufthansas business lounge, men jag undrar huruvida det är möjligt att köpa en tredje person tillträde till loungen? Försökt kolla lite på hemsidan, men det är lite oklart. Är det någon som vet?
Tycker det är värt att testa ställa frågan om det finns möjlighet att ta med ytterligare en person. Ställ frågan vänligt, men förvänta er inte att det kommer funka. Jag har fått svar både på det ena och det andra hållet.
 

Hachans

Medlem
Utmaningen är att terminalerna i Boston inte är ihopkopplade. Så det innebär att om du besöker United Club måste du lämna Airside och ta bussen, eller i värsta fall gå till E. Så värde blir sämre då du bör göra detta min 75min innan avgång.

Nejdå, de är visst ihopkopplade. Det finns en dörr längst bort i hörnet där SAS flög ifrån när det var Privatair. Glasgång där du kommer airside terminal C. Sen vet jag inte om det går att komma vidare därifrån till resten av flygplatsen. Men Cs utbud är bättre än terminal E. Men jag vet inte var Uniteds lounger är.
 

Hachans

Medlem
Däremot står det på Lufthansas sida (https://www.lufthansa.com/us/en/lounge-companions) följande:
"People accompanying Frequent Travellers: Business Lounge* and Lufthansa Welcome Lounge" och att det kostar 35 dollar. Alltså borde det fungera?

Frequent Traveler är en statusnivå hos Miles and More motsvarande typ Eurobonus Silver. Du måste alltså ha Miles and More med den nivån för att du ska kunna köpa in dig i loungen.

Det finns två andra lounger du kan köpa in dig i om du vill. Båda tar PP dessutom.
 

nissefalk

Medlem
Tycker det är värt att testa ställa frågan om det finns möjlighet att ta med ytterligare en person. Ställ frågan vänligt, men förvänta er inte att det kommer funka. Jag har fått svar både på det ena och det andra hållet.

Det där är ett riktigt bra råd, jag har med vänlighet lyckats få in 3 gäster til British Airways First lounge i London, fått min fru uppgraderad på Gulf Air när det bara fanns en plats i Business att köpa, men som också sagts här tidigare, räkna inte med det, men ibland går det med extra vänlighet
 
Toppen