Senaste nytt

Svenska mobilabonnemang med bra roamingvillkor

BAS

Medlem
Tack!

Fick samma svar i butik. Om man har rabatterad mobil med abonnemang måste man betala fullpris för den mobilen för att kunna koppla "familjeabonnemang" till det.

Men väldigt bra pris, särskilt för den som vill ha roaming för hela familjen även utanför EU.
 

pqvst

Medlem
Hmm... Jag har varit utomlands i 50+ dagar i Asien nu och mitt 3Världen fungerar fortfarande. Jag har använt ca 7/15 GB (min månadskvot för surf). Jag har inte fått något SMS om att jag är nära någon "gräns".

upload_2020-2-25_11-6-27.png


Om man läser det finstila så låter det som att de faktiskt inte har någon "teknisk spärr" utan det är upp till en själv att se till att man bara använder det i max 30 dagar i följd. Vad tycker ni, ska jag sluta använda det eller vänta tills jag ev. får en varning? Med tanke på att jag inte använder speciellt mycket surf och nästintill aldrig ringer/smsar så kanske risken för att de tolkar det som missbruk är låg.

upload_2020-2-25_11-7-24.png


https://assets.tre.se/tjanstevillkor/3varlden
 

Berglund

Medlem
Vad tycker ni, ska jag sluta använda det eller vänta tills jag ev. får en varning?
Jag har inte själv varit i närheten av 30 dagars spärren men tänker spontant att 3 möjligtvis börjar debitera dig, enligt ordinarie prislista, för den data, sms och telefonsamtal som du använder efter dessa 30 dagar. Om så är fallet, beror det mer på hur pass sugen du är på en eventuell hög telefonräkning.
 

JochenS

Medlem
Passerade gränsen i januari. Hade frågat kundtjänst i samband med byte av abonnemang och de utlovade att varningssms skulle komma före den tekniska spärren slog till. Fick dock varken varning eller spärr och kunde använda abonnemanget alla 36 dagar.
 
Ordinarie prislista för Thailand är 2000kr/GB, 11.16/min för att ringa, 6.80/min för att ta emot samtal, och 2kr för att skicka SMS. I appen (och jag antar även på webben) kan man ställa in en beloppsspärr för utlandsdata.
 

Valley

Medlem
Skulle man haft när det begav sig på den gamla goda tiden. På den tiden jag hade modemet i min telefon och satt uppkopplad många fina timmar varje kväll.
Nu är det gratis i jämförelse :)
 

micke

Medlem
Hmm... Jag har varit utomlands i 50+ dagar i Asien nu och mitt 3Världen fungerar fortfarande. Jag har använt ca 7/15 GB (min månadskvot för surf). Jag har inte fått något SMS om att jag är nära någon "gräns".

Visa bifogad bild 106759

Om man läser det finstila så låter det som att de faktiskt inte har någon "teknisk spärr" utan det är upp till en själv att se till att man bara använder det i max 30 dagar i följd. Vad tycker ni, ska jag sluta använda det eller vänta tills jag ev. får en varning? Med tanke på att jag inte använder speciellt mycket surf och nästintill aldrig ringer/smsar så kanske risken för att de tolkar det som missbruk är låg.

Visa bifogad bild 106760

https://assets.tre.se/tjanstevillkor/3varlden
Min fru fick sms efter 30 dagar men fortsatte att använda surfen.
Kostnadskontroll gick dock in efter några dagar då hon började debiteras.
Tyckte dock att smset som skickades kunde vara ännu tydligare.
 
Toppen