Senaste nytt

Statement från Eurobonus

Konto93

Medlem
Är det möjligt att få ut en statement från Eurobonuskontot för dem senaste 6 månaderna?
Jag håller på med en status match till Skywards och dem behöver senaste 6 månader och att namn, medlemsnummer och nivå syns. Jag testade med skärmdumpar med det gillar dem inte.

Jag har inte hittat någon gammal tråd som berör detta, flytta den gärna om det finns.
 

mha321

Medlem
Det fungerar definitivt (jag använder det regelbundet) men jag är tveksam till att det skulle godkännas om skärmdumpar inte gör det. Det är ju inte direkt svårt att ändra saker i den outputen.

Om de inte accepterar skärmdumpar är nog det närmsta du kan komma att fråga eurobonus supporten. De lär ju inte acceptera tredjeparts format alls utan det måste komma därifrån.
 

Konto93

Medlem
Saxat från svaret jag fick när jag skickade skärmdump.

"I only received your October and September 2018 statement with the other airline. Please provide a copy of the last six months and make sure your account details (Name, Membership Number and Tier) show as well in the page."

Om man har flugit lite så går det inte att få med allt i en skärmdump...
 

Canadien

Medlem
Saxat från svaret jag fick när jag skickade skärmdump.

"I only received your October and September 2018 statement with the other airline. Please provide a copy of the last six months and make sure your account details (Name, Membership Number and Tier) show as well in the page."

Om man har flugit lite så går det inte att få med allt i en skärmdump...

Men skicka 5 dumpar då.
 
Går ju också att hämta ut datan ifrån SAS genom GDPR, men kanske är overkill. Ett sätt är att logga in här och begära all data:
DataExcerpts

Tog några dagar för mig att få all data efter jag skickade in en begäran i Juni.
Kul sätt om man glömt av vilken stol (för Flightdiary) man satt i då bland annat den informationen är inkluderad.

Bör nog också gå att maila dataprotectionofficer@sas.se, men har inte testat.
 

Konto93

Medlem
Det finns lite begränsningar med hur man får skicka dokumentationen. Man får högst lägga up 2 filer och dem får högst vara 1MB/styck. Detta görs genom deras hemsida så det går tyvärr inte att maila.

Bästa lösningen jag kom fram till var att ta 9 skärmdumpar för att få med senaste 6månader. Klistrade in alla i ett word för att sedan skapa en pdf. och sist komprimera den från 2,4MB till 0,8MB. Jag får se hur det går.
 

MrB

Medlem
Ett enklare alternativ är att skriva ut sidan direkt från browsern och välja "save as pdf" (i varje fall om du kör Win 10, vet inte hur det funkar på produkterna med ett halvuppätet äpple på).

Det finns även plug-ins till Chrome, Firefox mm som gör det möjligt att dumpa en hel sida, alltså inte bara det som syns på skärmen. (Chrome som exempel: Chrome Web Store
 
Toppen