Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

Delayed

Medlem
Förstår faktiskt inte all uppståndelse kring att Amex inte accepteras precis överallt,
Vilket hett ämne då till och med moderator ger sig in i en OT diskussion kring olika korts för- och nackdelar. ;) Personligen ser jag ingen större upprördhet i denna tråd utan finner det synnerligen lämpligt att det postas inlägg här som "hänger ut" ställen som inte tar Amex, inte minst då tråden heter "Ställen som inte tar Amex". :D
 

Kimmen00

Medlem
Jag tror snarare att majoriteten på forumet inte har ett kort koppla till sin bank, det är lite 2010-tal att ha det. Finns absolut ingen anledning till det om man inte vill att banken ska få den kickback man annars kan få själv.
Jag har personligen inte använt ett kort koppla till min bank på typ 3 år nu. Sedan typ 2013 användes det enbart för att ta ut pengar, aldrig betala med.

Kollar alltid på korten som folk betalar med i butiksköerna.. tycker den överväldigande merparten har bank-brandade kort, typ SEB, handelsbanken etc.. Man ser lite amex-premium och sas-mastercard men de är inte många i stora massan.. (obs: mina egna reflektion baserad på tjuvtittande på kortbetalande i köer)
 

Hachans

Medlem
Kollar alltid på korten som folk betalar med i butiksköerna.. tycker den överväldigande merparten har bank-brandade kort, typ SEB, handelsbanken etc.. Man ser lite amex-premium och sas-mastercard men de är inte många i stora massan.. (obs: mina egna reflektion baserad på tjuvtittande på kortbetalande i köer)

Ja, jag instämmer i detta. Kollade idag i matkön, bara SEB och Nordea. De flesta av mina vänner undrar om jag är dum i huvudet som kör kreditkort.

Så tror att det beror väldigt mycket på umgängeskrets.
 
Toppen