Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

mha321

Medlem
Jag tror snarare att majoriteten inte har ett kort koppla till sin bank, det är lite 2010-tal att ha det. Finns absolut ingen anledning till det om man inte vill att banken ska få den kickback man annars kan få själv.
Jag har personligen inte använt ett kort koppla till min bank på typ 3 år nu. Sedan typ 2013 användes det enbart för att ta ut pengar, aldrig betala med.

Där tror jag du har helt fel. De allra flesta jag ser betala före mig i kön på lokala mataffären använder kort från sin bank. Likaså på lunchhaken.

Det finns absolut ingen a lending till det men många gör det ändå. Och det ska vi ju vara glada för, då blir det ju mer utrymme till kickback åt oss :)
 

palmen

Moderator
Där tror jag du har helt fel. De allra flesta jag ser betala före mig i kön på lokala mataffären använder kort från sin bank. Likaså på lunchhaken.

Det finns absolut ingen a lending till det men många gör det ändå. Och det ska vi ju vara glada för, då blir det ju mer utrymme till kickback åt oss :)
Det försvann ett "på forumet" i inlägget, redigerat det nu.
 

jonten

Medlem
Jag har personligen inte använt ett kort koppla till min bank på typ 3 år nu. Sedan typ 2013 användes det enbart för att ta ut pengar, aldrig betala med.
Skulle ge syrrans dotter en födelsedagspeng nu i helgen, inga kontanter. Letade upp mitt bankkort, in på internetbanken och fram med koden.
Aldrig använt kortet innan.. :) (visste inte och hann inte söka om jag hade avgiftsfria uttag på något av mina kontokort)
Så precis som du säger, de flesta i detta forumet använder nog andra bättre kort.
 
Jag tror snarare att majoriteten på forumet inte har ett kort koppla till sin bank, det är lite 2010-tal att ha det. Finns absolut ingen anledning till det om man inte vill att banken ska få den kickback man annars kan få själv.
Jag har personligen inte använt ett kort koppla till min bank på typ 3 år nu. Sedan typ 2013 användes det enbart för att ta ut pengar, aldrig betala med.
Vår familjs har inte heller några bankkort kopplat till vår bank/lönekonto. Alla i familjen har varsitt Revolut för kontantuttag. Skönt att slippa den utgiften.
 

palmen

Moderator
Menar du verkligen "inte har" så tror jag du har fel. Menar du sällan eller aldrig använder för köp hoppas jag du har rätt. Jag använder dock mina i bankomat/ATM.
Ja, finns väldigt få anledningarna till att ha ett sådant kort idag.
Curve och Revolut mfl fyller väl mer eller mindre samma funktion samt att de kommer med andra fördelar. Skulle väl vara ombord man tar ut stora summor kontanter, men det känns inte som att det är direkt vsnligt på forumet.
 

palmen

Moderator
Hm, är inte bankkorten bra att använda för ev kontantuttag utomlands? Finns ju länder där kort enbart funkar fläckvis.
Det är då man använder curve och Revolut för bättre växlingskurs. Finns absolut ingen anledning att nyttja ett bankkort med sämre kurs till att ta ut pengar utomlands om man inte behöver stora summor
 
Toppen