Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

Fast vem handlar mat för 8000 i månaden? Även då jag lagade mat så blev det max 2000 för 2 personer. Nu när jag lever ensam så äter jag ute på diverse lunch ställen och på kvällstid blir det ofta takeaway eller något annat, spenderar väl runt 6000-7000 i månaden på att äta ute dagligen och behöver aldrig diska, lätt värt varenda krona :)

Coop är förövrigt kasst, går hellre till Ica även om det är dyrare.

Ursäkta men ditt inlägg är helt verklighetsfrånvänt. För en familj på 4 är det inga konstigheter att spendera 8000kr på livsmedel/hushållsartiklar per månad, många har nog tom högre budget än så.

Vi kan vända på det. Vem fan lever ensam? Och seriöst, vem vill äta mat för 32kr per person och dag om man inte måste? (2000 kr /2 pers /31 dagar)

Man hör att du är en typisk ICA kund, inte ett dugg medveten ;)
 

Jönsson

Medlem
Fast vem handlar mat för 8000 i månaden? Även då jag lagade mat så blev det max 2000 för 2 personer. Nu när jag lever ensam så äter jag ute på diverse lunch ställen och på kvällstid blir det ofta takeaway eller något annat, spenderar väl runt 6000-7000 i månaden på att äta ute dagligen och behöver aldrig diska, lätt värt varenda krona :)

Coop är förövrigt kasst, går hellre till Ica även om det är dyrare.
Gillar man att alltid laga god mat med bra råvaror så är det inga problem att handla mat för 8000kr i månaden för en familj.
 

micke99

Medlem
Idag nyöppnad ICA Maxi Burlöv Centrum mellan Malmö Lund. Försökte betala med Amex. Svar ogiltigt kort. Klagade, perdonalen såg ut som levande frågetecken. Vad är Amex? Första och sista gången vi handlar där.

Testade du blipp funktion enbart eller på vanligt vis med? Jag hade problem imorse på ICA Maxi toftanäs med blipp funktion men vanligt sätt funkade.
 

ante_77

Medlem
Alla är olika. Vi är två vuxna, snittar 6kkr/månad på Coop. När gumman är borta handlar jag för 500kr/månad men desto mer på utemat.

Så allt går i perioder.

Hade du valt att äta samma mat ute så hade du fort hamnat på 20.000kr.
Det är iofs bra för poängintjäningen, men ohälsosamt för ekonomin.
 

palmen

Moderator
Diskussion om Coop och matvanor får ni ta i annan tråd som är lämplig, alternativt annat forum.
Mig veterligen tar alla Coop amex så det blir off topic i denna tråd.

/Moderator
 

Highbury

Medlem
Jag tror det varierar från Ica butik till Ica butik om det tar Amex. Ica maxi butiker tar det vanligtvis medan våran lilla lokala Ica-butik tar det inte. Det kanske är upp till varje handlare att själv bestämma?
 

palmen

Moderator
Jag tror det varierar från Ica butik till Ica butik om det tar Amex. Ica maxi butiker tar det vanligtvis medan våran lilla lokala Ica-butik tar det inte. Det kanske är upp till varje handlare att själv bestämma?
Ja det stämmer, på Ica bestämmer handlaren själv.
Alla Willys tar Amex
Alla hemköp som ägs av hemköp tar Amex, där handlaren äger butiken är det upp till varje handlare.
Alla Coop tar Amex.
 
Toppen