Flyget till Singapore var med Singapore Airlines i ekonomiklass. Var länge sedan jag flög med dem i economy och noterade direkt en negativ sak, som star alliance guld får man inte använda business class-incheckningen utan man hänvisas till en separat kö för star alliance guld och premium economy. Känns som de gör sitt bästa för att ge minsta möjliga service och förmåner till star alliance-guld. Nu var det kort kö så gick snabbt och även security och passkontrollen var smidig så gav mig mer tid att kolla in lite olika lounger. Familjen såg inte nöjet i att gå runt till olika lounger så de gick direkt till Eva Airs lounge.
Jag började i Oman Airs lounge (access med Priority Pass). Det var ganska mycket folk men trots allt tillgängliga sittplatser. Matutbudet var inte jättestort men fanns goda köttspett och en del annat. Croissanterna var ett bottennapp men annars smakade maten jag testade ganska bra. Kollade in vinutbudet och spritutbudet (ingen tanke på att dricka så tidigt men bara för att se vad som fanns) och det var inte så imponerande. Jag gillade inte alls ljussättningen i loungen (ni kan ju se på bilderna). Påminner mig lite om Eva Airs lounge i Taipei (för de som varit där). Det tillsammans med att det var ganska mycket folk och extremt långsamt wifi gjorde att jag relativt snabbt rörde mig mot Air France-loungen.
Även den får man tillgång till med Priority Pass, denna lounge är större än Oman Airs så trots att det var en del folk här så fanns det gott om plats. Matubudet var också avsevärt större och i sann fransk anda en massa sötsaker. Croissanterna var en dock undermåliga, hade förväntat mig mer av en fransk lounge. Maten var inte särskilt bra, mycket av det som skulle vara varmt var i bästa fall ljummet. Wifi funkade bättre här, kaffet var dock odrickbart och sen var det en massa olika mackor men inte något som var särskilt bra. Ingen champagne men en del annat vin och sprit men väldigt standardmässigt utbud (och lite vin för att vara en fransk lounge)
Då Air France har lounge nära Eva Air så blev det nästa stopp för att möte upp familjen. Loungen var nästan helt tom, en handfull personer bara, så gott om plats. Helt ok matutbud, de har också en frys med glass om man vill ha något sött. De var ganska långsamma att fylla på med mat och var inte så mycket frukostfokus här utan det såg mer ut som de kör ganska likartat utbud oavsett tid på dagen. Det fanns inga croissanter (så kan inte bedöma kvaliteten) Dryckesutbud likartat det som fanns de andra loungerna så inte så att man behöver gå hit för att hitta så mycket annat att dricka. Vi hängde här en längre stund innan jag lyckades övertyga dem om att vi kunde kolla Singapore Airlines Silverkris lounge som låg närmare vår gate.
Silverkris loungen var det väldigt mycket folk i, ligger nära avgångsgaten så tror många som skulle med samma flyg som oss använde den. Första gången i denna lounge och imponerad av att det fanns en bar där man kan beställa färska juicer, mocktails etc. Fick en bra på ingefära, kokos, lime och något mer. Tror att de mixar cocktails där senare under dagen. Maten var ganska bra, god omelett och sen hade den även har glass. Fanns en del bröd och även croissanter (som var de bästa av de 3 lounger som hade croissanter men fortfarande inte tillräckligt bra för att jag ska ta mer än en tugga (gillar bra croissanter men verkar vara svårt att få det i Thailand, i Laos var de grymma men kanske det långvariga franska inflytandet där som hjälper)).
Händelsefattigt flyg till Singapore på ganska tomt plan. Det serverades enklare måltid som jag skippade (efter att ha ätit i flera lounger så var jag inte hungrig) men servicepersonalen var på hugget och trevliga även i Economy. Hjälper kanske att flyget var ganska tomt. Blev för övrigt nöjd med att i alla fall få några Eurobonuspoäng (450p) för BKK-SIN i economy (för en billig biljett).