Senaste nytt

SPG Guld/Diamond

hg1980

Medlem
Tycker det ser ut som Platinum challenge finns kvar. Drog iväg ett mail får vi se vad svaret blir.
Om det fortfarande fungerar att man kan tillgodoräkna sig 3 rum/natt vid en gruppbokning på sitt konto. Då tror jag det går vägen om jag räknat rätt
Min erfarenhet av att boka flera rum är att man endast får poängen, inte nätterna/stays.
 

Valley

Medlem
Min erfarenhet av att boka flera rum är att man endast får poängen, inte nätterna/stays.

Fick efter jag påminde dem poäng + nätter efter gruppbokningsregler. Tyvärr misstänker jag att det står i det finstilta att jag inte får tillgodoräkna mig 3 rum/natt, just för att det är bokat som en konferens.
Däremot var de inte så pigga på att ge mig kred för den extranatt som jag bokade utom gruppen. Fick tjata lite för att den skulle dyka upp.
Nu är jag inte riktigt nöjd ändå eftersom jag är reggad för "Let's double up" och några dubbla nätter har jag inte sett röken av ännu.
Men misstänker att jag enbart kan få det på min extranatt. Då misslyckas jag också med Plat. Challenge :-(
 

Valley

Medlem
Kanske måste ompröva förra inlägget.
Plat. Challenge är ju faktiskt beskriven som 18 nights och inte som jag trodde 18 stays.
Då har jag enligt "My Stays" uppfyllt de 18 med några veckors marginal. Har nu fått uppgraderat mina nights/stays utifrån "Let's double up"

Någon som vet om det trots det kan bli problem med nya nivån då det i Plat. Challenge står 18 paid nights? Men tolkar jag det som står i "Let's d......" villkoren så skall det inte vara några problem.
"The bonus elite qualifying nights that post to the member's account as result of the offer will not count toward SPG Lifetime™ status nights requirements or towards achieving any milestones required to obtain any other SPG Promotion Rewards including, but not limited to, for example, Status Challenges, Bonus Starpoints, Free Night Awards"

Någon som vet direkt ? Tänkte börja här innan jag drar mailet till supporten och frågar
 

mha321

Medlem
Jag tycker det står ganska tydligt där att de inte räknas för status challenge? (däremot bör ju de nätterna förstås räknas en gång, men inte dubblerat)
 

itsamejohan

Ny medlem
Lånar tråden lite för att slippa starta en ny, dessutom har min fråga nuddats vid i ett tidigare inlägg..
Familjen ska till Mexiko & Miami efter jul över nyår och jag har bokat ett Westin i Mexiko & W i Miami, det är totalt 9 nätter gånger 4 rum. Hur gör jag för att tillgodoräkna alla nätterna på mitt konto, eller det görs automatiskt i och med att bokningen är gjord genom min profil?
Tack för hjälpen :)
 

segra

Medlem
Lånar tråden lite för att slippa starta en ny, dessutom har min fråga nuddats vid i ett tidigare inlägg..
Familjen ska till Mexiko & Miami efter jul över nyår och jag har bokat ett Westin i Mexiko & W i Miami, det är totalt 9 nätter gånger 4 rum. Hur gör jag för att tillgodoräkna alla nätterna på mitt konto, eller det görs automatiskt i och med att bokningen är gjord genom min profil?
Tack för hjälpen :)

Jag har bokat ett flertal rum vid några tillfällen men du får endast tillgodoräkna dig poäng/stays på 2 rum. (Så har det varit för mig iaf)
Det går per automatik om du bokat allt på dig/ditt SPG nummer.
 

hg1980

Medlem
Jag har bokat ett flertal rum vid några tillfällen men du får endast tillgodoräkna dig poäng/stays på 2 rum. (Så har det varit för mig iaf)
Det går per automatik om du bokat allt på dig/ditt SPG nummer.
Jag har fått poäng för tre rum, dock inte stays/nights. Men en förutsättning för att få poängen var att jag betalade alla rum.

Edit: ping @itsamejohan
 
Toppen