Senaste nytt

Snart kommer SAS nya långlinjer - vilka destinationer blir det?

JensE

Medlem
Exakt! Vore helt galet med Linköping-Ulaanbaatar, för Linköping kan inte ta emot så stora plan, utan det måste ju börja med buss till Norrköping. ;)

Och Ouagadougou vore också galet, för här på forumet har jag läst att de flesta som skall till Bukina Faso skall till Arly (ARL)... Fast det kanske är enkelt att ta sig de 200 milesen mellan OUA-ARL? :p
Hade massa aktier i ett gruvbolag som låg i Burkina Faso förr några år sedan. Som aktieägare kanske man vill hålla koll på investeringen. :) Skämt åsido så är det inget ställe jag skulle åka frivilligt.
 

robban-

Medlem
Exakt! Vore helt galet med Linköping-Ulaanbaatar, för Linköping kan inte ta emot så stora plan, utan det måste ju börja med buss till Norrköping. ;)

Och Ouagadougou vore också galet, för här på forumet har jag läst att de flesta som skall till Bukina Faso skall till Arly (ARL)... Fast det kanske är enkelt att ta sig de 200 milesen mellan OUA-ARL? :p
ARL är ju det självklara valet eftersom det är 10 miles längre än till Ouagadougou från Arlanda. Det blir till slut ganska många miles för de som dagpendlar. Och inte att förglömma, upplevelsen ombord maximeras ju med den längre flygtiden. :p
 

Jompa

Medlem
ARL är ju det självklara valet eftersom det är 10 miles längre än till Ouagadougou från Arlanda. Det blir till slut ganska många miles för de som dagpendlar. Och inte att förglömma, upplevelsen ombord maximeras ju med den längre flygtiden. :p

Vilken flygplats är ARL, skulle gissa att du tänker på ARN
 

konsumtion

Medlem
Luleå-NYC hade varit schysst. Ett rätt poppis resemål och alla norrlänningar slipper först flyga till Stockholm (och i värsta fall sedan till Köpenhamn innan flyget till NYC drar iväg).
 

palmen

Moderator
Luleå-NYC hade varit schysst. Ett rätt poppis resemål och alla norrlänningar slipper först flyga till Stockholm (och i värsta fall sedan till Köpenhamn innan flyget till NYC drar iväg).
Läs gärna inlägget ovan ditt. Nu är detta kanske inte helt orimligt som en ny linje men om inte Göteborg anses kunna fylla kapaciteten som krävs blir det nog ännu svårare för Luleå.
 
Toppen