Senaste nytt

Sixt Connect?

Tradör

Ny medlem
Hej

Far till Florida med familjen snart och funderar på detta, fungerar det bra? Är GPS inkluderar, jag förstår det som så?

Sixt Connect & Sixt Connect Plus:
Sixt Connect: Available at selected locations. The following services are included: Wifi hotspot for up to 5 devices, Super-fast 4G internet, GPS Navigation and City Guide, Language Translator.
Sixt Connect Plus: Available at selected locations. The following services are included: National and International Calls (60 min per day), Wifi hotspot for up to 5 devices, Super-fast 4G internet, GPS Navigation and City Guide, Language Translator.

Då det kostar ungefär lika mkt som enbart hyra GPS är det väl en no brainer, eller har jag missat något?

mvh
 

Tradör

Ny medlem
se bifogad bild vad jag menar.

Då kan ju familjen surfa gratis medans man åker omkring
 

Attachments

  • Skärmklipp.PNG
    Skärmklipp.PNG
    36,3 KB · Visningar: 371

jonten

Medlem
15 US per dag, hur många dagar? Är det många dagar så är det bättre att köpa ett SIM med data för typ 50 dollar, köra maps på den och dela ut internet.
 

Bankiren

Medlem
Ladda ner Here istället och kör kartorna offline. GPS:en i telefonen funkar även om telefonen är i till exempel flygplansläge.
 

Tradör

Ny medlem
Ladda ner Here istället och kör kartorna offline. GPS:en i telefonen funkar även om telefonen är i till exempel flygplansläge.
Ladda ner Here istället och kör kartorna

Ah den har jag ju, tack!

15 US per dag, hur många dagar? Är det många dagar så är det bättre att köpa ett SIM med data för typ 50 dollar, köra maps på den och dela ut internet.
14 dagar, bra idé! Obegränsad med sämre fart 30usd om jag förstår rätt, tack!!
Prepaid International Tourist Plan | Sign-up & Get Free SIM | T-Mobile
 

Bankiren

Medlem
Ett annat alternativ är ju att via sin svenska operatör lägga till ett surfpaket för det landet. Med Tre kostar 1 GB 249 kronor i USA - och det är ju ändå okej. Med den datan klarar man sig ju en stund om man begränsar vilka program som använder datanätet. :)
 

jonten

Medlem
Ett annat alternativ är ju att via sin svenska operatör lägga till ett surfpaket för det landet. Med Tre kostar 1 GB 249 kronor i USA - och det är ju ändå okej. Med den datan klarar man sig ju en stund om man begränsar vilka program som använder datanätet. :)
Du missade det uppenbara att familjen skall surfa? 1 GB, jo tjena....
 
Toppen