Senaste nytt

Singapore Airlines: Nej jag vill INTE flyga via Moskva...

AABack2ARN

Medlem
Försöker mig på att boka en resa med Singapore Airlines och vill flyga via London och Singapore till Hong Kong - utan övernattning i Hong Kong. Får bra priser och tillgänglighet via Matrix. Men att hitta någonstans för bokning är en helt annan sak... :(

På SQs hemsida är alla alternativ som kommer upp med direktflyget via DME utom ett på utresan som är via CPH. Försöker man sig på att göra en multicitybokning och då ange London som brytpunkt får man svaret att de inte har priser för resan: ("We do not have any online fares for the itinerary you have selected. Please contact your local Singapore Airlines reservations office to perform this booking.") . Och Singapore som brytpunkt ger ju likförbaskat direktflyget via DME.

På expedia/mrjet blir det ett tomt sökresultat av en multicitybokning med London som brytpunkt och SQ som flygbolag. Troligen ballar systemet ur när det är samma ankomstdag som avresadag.

Någon som har en bra idé eller är det bara att kontakta Singapore Airlines svenska kontor (i Danmark) för bokning? Gör de ens bokningar där?
 

Voyageur

Medlem
Intressant. När SQ körde sin kampanj från stockholm till singapore, kunde man genom hemsidan boka routing via LHR, dovk ökade kostnaden något men det var inget problem då. Varför de slopat detta nu har jag svårt att förstå.
 

teknik

Medlem
Är det något som detta du söker efter?

arnhkg.png
 

AABack2ARN

Medlem
Intressant. När SQ körde sin kampanj från stockholm till singapore, kunde man genom hemsidan boka routing via LHR, dovk ökade kostnaden något men det var inget problem då. Varför de slopat detta nu har jag svårt att förstå.

Jag tror inte de slopat LHR - det är bara det att de visar typ 5 alternativ och alla råkar vara direktflyget via DME.

@teknik: Precis! Vilken bokningssite är det där?
 

AABack2ARN

Medlem
Inte så vitt jag kan se. Vare sig på Singapores sida eller expedia/mrjet.

Mitt fall är ju lite "nördigt" men det verkar överlag vara svårt att få fram några alternativ till direktflyget eller enstaka flyg via Köpenhamn om man vilka boka direkt hos Singapore. :(
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen