Senaste nytt

Silk air award resor

ymmot123

Medlem
Silk air award resor är tillgängliga sedan en tid på miles&more.com
Men däremot går det inte att boka via telefon , eller hitta resor via Uniteds sökfunktion eller andra webbsidor..

Är det någon här som vet när övriga bokningskanaler blir tillgängliga?
 
Kommer inte ske. Däremot ska SQ ta över en hel del av Silkairs linjer, när Silk försvinner. Läste nånstans att Silkairs ihopgåeende med Scoot ska vara helt klart 2020, men vet inte om 737MAX stillastående påverkar tidsplanen.
 

Senator

Moderator
Jag har kollat M&M hemsida och jag hittar ingen information om att Silk Air är en ”redemption partner”:
Book a flight and spend miles | Miles & More

Om jag går till försöker gå till Silk Airs hemsida hamnar jag här:
https://www.singaporeair.com/en_UK/se/home?isUserFromMI=true#/book/bookflight

Jag kollar dock M&M Online på en rutt som Silk Air flyger SIN-USM och det finns möjligheter att boka detta med M&M. Jag skulle ringa igen och försöka förstå vad som händer.

Fortfarande oklart när Silk Air byter 100% till Singapore Airlines:
Singapore Airlines and SilkAir merger progresses with website integration

Allt detta förresten har jag Googlat fram. ”Just saying” :)
 
"New airline partner on board

01/11/2019

In September, the airline SilkAir, a subsidiary of Singapore Airlines, joined the Miles & More partner portfolio. This has resulted in an expansion of the portfolio to include exotic holiday and business destinations in the Asia-Pacific region.

As part of the new partnership with SilkAir, participants can earn miles for their Miles & More account or redeem miles for flights. The regional carrier of Singapore Airlines, SilkAir, is equally popular with business travellers and holidaymakers. The airline currently flies to approx. 50 destinations in 16 countries. Premium flights are available in Economy and Business Class.

The new partnership offers an attractive expansion of the Miles & More in the Asia-Pacific region. With flights from Singapore Changi Airport to Indonesia, China, Vietnam, India, Australia, Myanmar, Malaysia, Thailand, Cambodia, Sri Lanka, Laos, Nepal, South Korea and Japan and to the Maldives and Philippines, this combined with Singapore Airlines results in over 100 destinations worldwide."

New airline partner on board | Miles & More
 

ymmot123

Medlem
Fortfarande går det inte boka silk air via telefonbokning. Fungerar endast online. Man får även inget svar från kundservice varför så är fallet. Jag vill boka en enkelresa GOT-WAW-SIN-CEB med LOT.

Men det verkar bli svårt då man inte får hjälp ifrån kundservice då de inte kan hitta silk air flyget.
 

Senator

Moderator
Fortfarande går det inte boka silk air via telefonbokning. Fungerar endast online. Man får även inget svar från kundservice varför så är fallet. Jag vill boka en enkelresa GOT-WAW-SIN-CEB med LOT.

Men det verkar bli svårt då man inte får hjälp ifrån kundservice då de inte kan hitta silk air flyget.

Hade inte du redan en tråd om samma problem? Någon anledning till att inte använda samma tråd?
 
Toppen