Sikta mot stjärnorna - Använder du Guide Michelin när du planerar dina resor?

Diskussion i 'Restauranter' startet af SeaPlanePilot, 24 Februar 2013.

1. MTheC

MTheC Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Ser fantastiskt ut! Har haft det på listan ett tag och blir bara mer sugen nu.

2. Agö

Agö Medlem

By:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Gör det bara! Stor upplevelse. Bra säsong nu också med vilt, fisk och rotfrukter.

3. MTheC

MTheC Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Ligger lite sämre till om man är hemmahörande i Stockholm men ska göras. Fanns tyvärr inte när jag bodde i Skåne men en bra ursäkt att planera en resa nedåt landet, finns ju fler bra restauranger som man kan klämma in på en resa.

4. Kris

Kris Medlem

By:
    Köpenhamn
    Land:
    Danmark Danmark
    Besök på Hugo's (*) i Berlin igår. Inte direkt så att restaurangen styrde resmålet. Men bor man på eller i närheten av InterContinental i Berlin och är sugen på lite schysst käk med magnifik utsikt så kan det rekommenderas. Var inkvarterad på 12e våningen på Intercån, så det var en nätt hisstur en våning upp till Hugos. Smidigt! Blev all in på avsmakningen. Återbesök för egen del och nöjd även denna gång.

IMG_20191115_193543.jpg

IMG_20191115_194129.jpg

IMG_20191115_192943.jpg

IMG_20191115_194831.jpg

IMG_20191116_125614.jpg

IMG_20191115_201653.jpg

IMG_20191115_205129.jpg

IMG_20191116_125635.jpg

IMG_20191115_220032.jpg

IMG_20191116_125652.jpg

IMG_20191115_224726.jpg

IMG_20191116_142505.jpg

IMG_20191116_142522.jpg

Attached Files:

doc, Lounge Lizard, Nirster og 5 andre synes godt om dette.
  5. MTheC

MTheC Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Lite seg med att posta restaurangbesöken. Var i Barcelona i mitten av oktober, maten är ofta väldigt bra och prisvärd även på enklare restauranger men slängde in ett besök på Albert Adriàs Tickets. De har en stjärna och återfinns även för närvarande på plats 20 på worlds 50 best restaurants-listan. Det är svårt att få bord så gäller att vara på hugget 60 dagar innan när det går att boka.

Gillar atmosfären, är mer avslappnat och lekfullt än vita dukar. Det är moderna tapas som gäller med typiska inslag från molekylärmatlagning som t ex de flytande oliverna. Man har egentligen 2 val här, det ena är att bara beställa det man vill eller så ber man köket att bara servera till dess man är mätt. Man kan då säga till om man har något man inte gillar, är allergisk mot eller om det är någon särskild rätt man vill smaka. Vi hade även med oss barn i sällskapet och de var verkligen bra att hantera det (vi hade angett det vid bokningen) så de stämde direkt av om det var samma meny som gällde eller om de skulle slänga ihop en pasta eller något annat.

IMG_5063.JPG IMG_5066.JPG IMG_5069.JPG IMG_5071.JPG

Vi körde på att köket bestämmer och det var riktigt bra, gillar det också då jag då äter sådant jag aldrig skulle ha beställt själv. Bästa rätten var bläckfisken och den hade jag aldrig beställt om jag valt rätter själv. Andra höjdpunkter var "avocado flatbread" och köttet på pinne.

IMG_5070.JPG IMG_5072.JPG IMG_5073.JPG IMG_5074.JPG IMG_5075.JPG IMG_5077.JPG FullSizeRender.jpg IMG_5080.JPG IMG_5083.JPG IMG_5086.JPG IMG_5088.JPG IMG_5090.JPG IMG_5094.JPG IMG_5095.JPG IMG_5099.JPG

Bra vinlista också även om den för Barcelona ligger något högre i pris än andra ställen (men jämfört med Stockholm är det dock trots kronans svaghet fortfarande extremt billigt.

IMG_5067.JPG IMG_5068.JPG IMG_5084.JPG IMG_5085.JPG

Efter den vanliga maten så fick man flytta till ett nytt rum för dessert. Kul koncept även om de verkade tycka att vi höll igen när vi åt 4 desserter (de var visserligen att dela på).
    IMG_5103.JPG IMG_5106.JPG IMG_5108.JPG IMG_5104.JPG IMG_5102.JPG
    Tycker det är ett kul besök och maten håller bra klass och de är väl värda en stjärna men för mig har den inget att göra på listan över väldens 50 bästa restauranger.

Attached Files:

Lounge Lizard, Samosaguas, Jönsson og yderligere 1 synes godt om dette.
  6. Var där i februari och älskade verkligen stället. Mycket humor i rätterna. Efter dessertrummet blir man "utkastad" via en bakdörr på restaurangen! Jag stod utanför och bara garvade efteråt. Kanske cavan gjorde sitt också...i alla fall en mycket bra start på en lång natt i Barcelonas uteliv

MTheC, Tonton, Lounge Lizard og yderligere 1 synes godt om dette.
  7. MTheC

MTheC Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Lekfullheten är styrkan och är ett bra ställe, förstår dock inte att det rankas som nummer 20 på Worlds Best Restaurants men är väl tycke och smak. Är kanske inte konstigare än att Noma är 2:a :)

8. Ja ha, så stammishotellet i BCN bjuder på detta nu:

Tyvärr hade jag tryckt en burgare när jag såg detta. Stängt tis/ons nästa vecka när jag är här så det blir nästa gång.

Dbodenfo, Samosaguas og MTheC synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!