Var i Amsterdam i augusti och blev två besök på stjärnkrogar. Skrev om det första i nära anslutning till resan men sen blev det aldrig av att skriva om det andra besöket men här kommer det i alla fall. Andra stjärnkrogen i Amsterdem denna gång blev Sinne. En sak som inte imponerade var deras sätt att hantera återbekräftelse av reservationen (vilket de inte informerat om att de skulle göra). Noterade att någon ringt mig runt 14-tiden för samma dag som vi hade bokningen. Hade inte hört telefonen då vi var ute men utgick ifrån att de skulle höra av sig igen om det var viktigt. Kollade kring 15-tiden min e-mail och såg då att jag fått ett e-mail från restaurangen där de skrev att de försökt nå mig och om jag inte återbekräftade innan kl 16 så avbokar de reservationen. Spontant väldigt negativ upplevelse, förstår grejen med att vilja få en återbekräftelse men då kanske man ska meddela det innan att det är processen och sen också göra det med mer framförhållning. För att göra det sämre så var det upptaget när jag ringde vid två tillfällen. Svarade på mailet men fick aldrig något svar – tog också upp det med personalen på plats men de var helt oförstående kring att det kunde uppfattas som negativt ur ett kundperspektiv. Tyvärr så går det lite i linje med min uppfattning om hur det är i Nederländerna, service och kundfokus är inte deras paradgren.
Trots det så blev det när vi väl började själva middagen en trevlig upplevelse. De har flera olika alternativ avseende antal rätter och med matchande viner. De erbjöd också proaktivt att man kan få halva glas av vinerna. Väldigt bra pris på vinpaketet och maten var väldigt välkomponerad. Det ska dock sägas att trots att allt var väldigt gott så var det inte riktigt några rätter som gav wow-känsla. Intressantast var de små amuse bouche där man vågade ta ut svängarna lite mer. Bland vinerna var det intressant med grekiskt mousserande, gjorde enligt champagnemetoden.
Kan kanske förstå att det har en stjärna men finns många fler ställen som jag hellre skulle besöka.