Senaste nytt

Semilive: Stockholm - Singapore

Brandten

Medlem
Del 1 av ?

Jahapp BC vänner! Nu är det snart dags! :)

När jag bokar något, speciellt award där hårt intjänade poäng och en voucher ska brännas, så vill jag alltid baka in några nya moment för att uppleva mer. Skulle tex aldrig få för mig att flyga till Las Vegas med samma flyg och/eller bolag som jag gjorde då.

Jag kom på mig själv att alltid leta efter samma sak när jag letade award vilket var: flygbolag & flygplanstyp. Vill ju inte gärna bränna poäng och voucher på "fulbusiness" på en CRJ om bolaget har en widebody som opererar sträckan. Därför gjorde jag en sammanställning för att, för min egen del, lättare kunna se vilka flygbolag, flygplatser / rutter jag skulle koncentrera mina sökningar på.

Har av någon anledning alltid velat testa EVA Air och försökte baka in det i min senaste Hong Kong resa men slutade med att jag flög SAS betalbiljett istället. Singapore Airlines First har jag velat testa sedan början av 2000 talet när jag gick genom kabinen i Singapore när vi skulle gå av planet från London. Singapore Airlines First har dock inte varit bokningsbart med Eurobonus förrän nyligen.

Som jag skrev i den här tråden så hade jag en voucher som snart skulle gå ut samt att jag hade en lucka just den här helgen så det var bara att sätta igång att leta!

Med mycket hjälp från forumet och några samtal till Kristina i Tallinn så hittade jag till slut plats på:

Fri, 17 Aug 2018
16:15 Stockholm Arlanda (ARN), Terminal 5
17:50 London Heathrow (LHR), Terminal 2
Flight SK 1523
Aircraft Airbus A320-200 (Sharklets)
Booking Class SAS Plus
Seat: 3A

Fri, 17 Aug 2018
21:35 London Heathrow (LHR), Terminal 2
15:05 Bangkok (BKK)
Flight BR 068
Aircraft Boeing 777-300ER
Booking Class I
Seat: 1A

Sat, 18 Aug 2018
16:25 Bangkok (BKK)
19:40 Singapore (SIN), Terminal 1
Flight TG 0409
Aircraft Airbus A350-900
Booking Class I
Seat: 17K

Sat, 18 Aug 2018
23:50 Singapore (SIN), Terminal 3
06:25 Copenhagen (CPH), Terminal 3
Flight SQ 0352
Aircraft Boeing 777-300ER
Booking Class O
Seat: 1K

Sun, 19 Aug 2018
08:00 Copenhagen (CPH), Terminal 3
09:10 Stockholm Arlanda (ARN), Terminal 5
Flight SK 1416
Aircraft Airbus A321-100/200
Booking Class SAS Plus
Seat: 8F



Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

När flyget väl var bokat var nästa steg att planera lite runt omkring för att få det mesta ut av resan. Taxi, lounger, matbeställning etc... vilket kommer i nästa del.
 

Thornado

Medlem
Har av någon anledning alltid velat testa EVA Air

Förhoppningsvis blir du nöjd. Jag tycker att de är ett väldigt trevligt bolag och har bara haft bra erfarenheter (de är dock ett av få bolag som jag bara åkt i Business, så det kanske göra mitt omdöme lite biased). Jag har bara flugit dem intra-Asien, så longhaul är förhoppningsvis ännu bättre.
Lite synd bara att du inte passerar via TPE då det är en av mina favoritflygplatser, framförallt känns det som av de bättre flygplatserna att behöva tillbringa lite tid på utan status. Trivsam med olika teman för de olika gateområdena.
 

squeezen

Medlem
Förhoppningsvis blir du nöjd. Jag tycker att de är ett väldigt trevligt bolag och har bara haft bra erfarenheter (de är dock ett av få bolag som jag bara åkt i Business, så det kanske göra mitt omdöme lite biased). Jag har bara flugit dem intra-Asien, så longhaul är förhoppningsvis ännu bättre.
Lite synd bara att du inte passerar via TPE då det är en av mina favoritflygplatser, framförallt känns det som av de bättre flygplatserna att behöva tillbringa lite tid på utan status. Trivsam med olika teman för de olika gateområdena.

Jag gjorde exakt denna LHR-BKK-TPE (samma kärra som kör vidare) och var mycket nöjd.
Dock på marken av nån anledning var det prosecco, sedan uppe i luften grand dame versionen av gula änkan.

Minns ej om man fick pyjamas... tror inte det. Lite synd. Sätena ok, bra utbud av te (som sig bör).

Noterade att öl i whisky va rätt tråkigt dock.
Amenity kit väska var från Rimowa och inuti kan det varit armani.

Oavsett kul se en sådan van resenär ge sin syn :)

Ps vi blev slussade till LH loungen på business biljetten men gick senare till united på guldkortet. Det har ju dock rapporterats de slutat med champagne där.
 

Brandten

Medlem
Förhoppningsvis blir du nöjd. Jag tycker att de är ett väldigt trevligt bolag och har bara haft bra erfarenheter (de är dock ett av få bolag som jag bara åkt i Business, så det kanske göra mitt omdöme lite biased). Jag har bara flugit dem intra-Asien, så longhaul är förhoppningsvis ännu bättre.
Lite synd bara att du inte passerar via TPE då det är en av mina favoritflygplatser, framförallt känns det som av de bättre flygplatserna att behöva tillbringa lite tid på utan status. Trivsam med olika teman för de olika gateområdena.

Får hoppas Singapore F väger upp mot upplevelsen på TPE (som jag gärna testar en annan gång) som jag var tvungen att avstå för att hitta connection till SQ F.
 

Brandten

Medlem
Finskor för att jag ska flyga F eller sköna skor så jag kan loungehoppa lite = många steg!?

Faktiskt en riktig fråga: Hur tänker ni eller har ni ett par snygga sköna?
148a56716cf2ae7502e3c9f2726ef9f0.jpg
 

Thornado

Medlem
Får hoppas Singapore F väger upp mot upplevelsen på TPE (som jag gärna testar en annan gång) som jag var tvungen att avstå för att hitta connection till SQ F.

Hehe, SÅ bra är inte flygplatsen. Jag skulle också välja SQ F istället.

Finskor för att jag ska flyga F eller sköna skor så jag kan loungehoppa lite = många steg!?

En av varje?
Jag är nog fel person att svara på frågan då jag inte tar på mig "finskor" om jag inte ska gå på bröllop.
 
Toppen