Senaste nytt

Scandic - Det här gjorde ni inte så bra!

Tonton

Medlem
De kanske bara hade rummet med takterass kvar som de kanske håller till en Red om de inte får betalt.

Fast så kan (bör) det ju inte fungera?

Ifall förmånen är "uppgradering i mån av plats" så finns det ju antingen rum, eller inte. Det kan inte vara någon mellanmjölk där status är "Du kan få en uppgradering ifall du betalar för den".
 

Doctor-X

Medlem
Det tror jag men jag kan ha fel.

Jag köper helt att man försöker sälja en uppgradering till självkostnadspris (även om det ska ingå uppgradering i mån av plats), men att i det närmaste agera någon typ av langare där det känns som man ska swisha vederbörande privat känns inte professionellt på något sätt och min respekt för Scandic sjönk i botten.
 

JochenS

Medlem
Jag köper helt att man försöker sälja en uppgradering till självkostnadspris (även om det ska ingå uppgradering i mån av plats), men att i det närmaste agera någon typ av langare där det känns som man ska swisha vederbörande privat känns inte professionellt på något sätt och min respekt för Scandic sjönk i botten.
Man blir ju nyfiken på om det hade bokförts på din räkning om du accepterat budet, eller om det gått rakt ner i fickan hos personen bakom disken. Har varit med om det senare en gång i Wien på ett mindre hotell.
 
Jag köper helt att man försöker sälja en uppgradering till självkostnadspris (även om det ska ingå uppgradering i mån av plats), men att i det närmaste agera någon typ av langare där det känns som man ska swisha vederbörande privat känns inte professionellt på något sätt och min respekt för Scandic sjönk i botten.
Då pratar vi annat om det gäller privat Swish. Riktigt illa. Vederbörande hade nog fått sparken om du tog detta vidare....
 

Kandinsky

Medlem
Exakr som @Fredde18 @Onelifetolive och @011430121 skriver så har man som level 3, förmånen som heter ”Uppgradering i mån av plats” funkat kanske 25% av gångerna jag bott på Scandic. Har faktiskt lyckats få svit en gång, så att fråga snällt tycker jag känns helt rimligt.

Jag har aldrig blivit uppgraderad automatiskt på Scandic, men alltid efter att jag frågat. Så delar din uppfattning att det fungerar att fråga vänligt =)
 

Hachans

Medlem
Fräscht värre på Scandic Talk! Vad den där fläcken kan vara vill jag inte ens tänka på. När de slutade städade rummen trodde jag det i min enfald var när man bodde flera nätter, inte mellan olika gäster... ;)

d6178d392b48f64ee82d9b2393ca5f83.jpg
 
Scandic Star, Sollentuna

När man som jag jobbar rätt knepiga tider och inte hinner äta frukost när restaurangen är öppen, brukar man kunna be om en frukostpåse kvällen innan.

Tanken bör väl vara att påsen ska innehålla en någorlunda stadig frukost. Det finns vissa hotell som är riktigt bra på det. Radisson Blu Waterfront och Royal viking bland annat.

Andra (läs: många) hotell är mindre bra. Jag har dock överseende med mycket, då det trots allt är en extra service som man kanske inte ska förvänta sig för mycket av.

Men när det ser ut såhär blir man bara förbannad:

35e166a863a7f6d43393baf4167fecb7.jpg


Är det så jobbigt/tidskrävande/dyrt/omständligt att göra något ordentligt, så säg hellre att ni inte kan tillhandahålla någon frukostpåse.
 
Toppen