Senaste nytt

SAS Travel Wallet

M.K

Medlem
@henke12 Köp en god öl och dricksa sedan lite till bartendern. Bara skriva in 88,5 i terminalen. :)

Återigen detta med valutaväxling. Jag ser att TW kör hårt på 0% avgifter i sin reklam nu. Jag blev nyfiken och kollade upp om de dragit ner påslaget. Så var givetvis inte fallet. Jämförelse med Revolut samma tidspunkt med växling av NOK till SEK där vi tidigare sett ett påslag på ca 3,5%.

TW:

CF29900C-2193-4CFA-B54C-F9A70D563B9A.jpeg


Revolut:

104C3C87-B553-4CAD-8F5E-9A3CF41BF3B6.jpeg


3,93sek mer fås av Revolut per växlade 100Nok. Utan Premium kostar dessa 15 EB per 100 sek i detta exempel 25öre styck. Långt dyrare än att helt enkelt köpa dem direkt av SAS för 20öre!

Bedräglig marknadsföring alltså:

529655F9-4BE8-493C-A0C6-56568297B8FA.jpeg


Konklusionen är för min del att fortsätta undvika TW och växling med undantag för kampanjer där jag betalar max 10 öre per EB poäng.
 
Last edited:

Vikening

Medlem
Ja, och enligt mail och poster ovan är det gratis just nu och till 17 februari. Så bra tillfälle att tömma om man vill det.

Ser ut som TW menar banköverföringar TILL ditt konto hos TW. Avgiften om 100 kr ligger kvar, och hittar inget ang detta i uppdaterade Terms? Isåfall bara försämringar för min del...

"Från och med 18 december 2019:
  • Alla uttag från uttagsautomater är helt kostnadsfria – både hemma och utomlands..
  • Vi tar bort alla inaktivitetsavgifter på ditt konto.
  • Vi gör banköverföringar till ditt konto 100 % gratis."
 

intuition

Medlem
Ser ut som TW menar banköverföringar TILL ditt konto hos TW. Avgiften om 100 kr ligger kvar, och hittar inget ang detta i uppdaterade Terms? Isåfall bara försämringar för min del...

"Från och med 18 december 2019:
  • Alla uttag från uttagsautomater är helt kostnadsfria – både hemma och utomlands..
  • Vi tar bort alla inaktivitetsavgifter på ditt konto.
  • Vi gör banköverföringar till ditt konto 100 % gratis."
Oj, jag läste det som från TW till mitt bankkonto. Det är ju inte de som gör banköverföringen när man laddar TW-kontot ( "Vi gör banköverföringar till ditt konto...").
Men nu förstår jag hur man också kan läsa det. Att "gör" inte är i betydelsen "utför" utan syftar mer på "att göra om" i betydelsen "Vi förändrar prisbilden på banköverföringar". Lurigt!

Men har det kostat att ladda TW med banköverföring?!
 

Jönsson

Medlem
Finns det nåt sätt att föra över pengarna man laddat till ett bankkonto?
Ska försöka tömma kontot så att säga..
När jag stängde mitt konto så frågade de hur ja ville ha de sista dollarna återbetalda. Så de kan säkert ordna något om det är så att du ska avsluta. Jag bad dem dock strunta i återbetalningen eftersom det var en småsumma och att de istället kunde donera summan till välgörenhet. (Vilket de förmodligen inte gjorde)
 
Toppen