Dr. Miles
Expert
Inlägg från en annan tråd: SAS flyttar Hong Kong-linjen till Kastrup | Sida 25 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
報道発表資料:日本・スカンジナビア三国航空当局間協議の結果について - 国土交通省
Vilket betyder att SAS måste få slotttider tilldelade av japanska infrastruktursministeriet. (i Japan kan man inte köpa slottider från andra flygbolag)
Med tanke på att SAS siktar på att öppna Köpenhamn-Tokyo Haneda någon gång i 2020, tror jag inte att japanska infrastruktursministeriet tilldelar slottider på Tokyo Haneda två år i förväg.
Som andra europeiska flygbolag gjorde i början, tror jag att det blir oattraktiva slottider (mellan 22-06) på Tokyo Haneda när SAS öppnar Köpenhamn-Tokyo Haneda.
Sedan kan SAS begära om bättre slottid när de har flugit linjen några år.
Tre skandinaviska länderna har tecknat Open Skies avtal med Japan i 2012, men avtalet omfattar inte slott på Tokyo Haneda (HND).Det är ju ingen hemlighet att SAS vill börja flyga till Narita från Stockholm, men också flyga till Haneda från Köpenhamn. Jag tror till och med att jag refererade till det i ett inlägg ovan. Att kvinnan i Loungen uttryckte det med sådan säkerhet tyder kanske på att det är beslutat och kanske t o m redan överenskommet med de Japanska myndigheterna.
報道発表資料:日本・スカンジナビア三国航空当局間協議の結果について - 国土交通省
Vilket betyder att SAS måste få slotttider tilldelade av japanska infrastruktursministeriet. (i Japan kan man inte köpa slottider från andra flygbolag)
Med tanke på att SAS siktar på att öppna Köpenhamn-Tokyo Haneda någon gång i 2020, tror jag inte att japanska infrastruktursministeriet tilldelar slottider på Tokyo Haneda två år i förväg.
Som andra europeiska flygbolag gjorde i början, tror jag att det blir oattraktiva slottider (mellan 22-06) på Tokyo Haneda när SAS öppnar Köpenhamn-Tokyo Haneda.
Sedan kan SAS begära om bättre slottid när de har flugit linjen några år.