Senaste nytt

SAS satsar stort på Wifi och bättre service

palmen

Moderator
På hemresan i helgen från New York på en av de nya A330E så var wifi supersnabbt, kan ju ha berott på att ingen verkar ha kunnat logga in om inte personalen hjälpte till med voucher inloggning. Jag var troligtvis bland de första som fick hjälp med detta och då hade jag en hastighet som är "normal" när man är på marken med sin vanliga uppkoppling, dvs inga problem att ladda bilder eller liknande. Vartefter fler fick tillgång till wifi blev det ju av förklarliga skäl lite långsammare.
 

Per N

Medlem
Absolut, tror jag var ensam online i några minuter :).
Var satt ni?
Vi satt på rad 26 i mitten, blev uppgraderade från Go där vi hade rad 30. Satt du i närheten? Jag läste i en annan tråd att du testade SAS renoverade lounge. Vi vågade inte chansa utan gick direkt till Lufthansas :)
 

palmen

Moderator
Vi satt på rad 26 i mitten, blev uppgraderade från Go där vi hade rad 30. Satt du i närheten? Jag läste i en annan tråd att du testade SAS renoverade lounge. Vi vågade inte chansa utan gick direkt till Lufthansas :)
Mittplats samt gång i mitten på rad 23 fick vi vid checkin. Vi hade rad 34 vid fönster tidigare så det blev en bra uppgradering.
Jag frågade specifikt om rad 30 vid checkin (vi checkade in väldigt sent) men det var tydligen fullt där så vi fick platser i plus istället och när vi kom ombord satt ett äldre par på våra gamla platser i GO. Känns som att GO var överbokat.
 

Agö

Medlem
Nu heter det våren 2018...

"Vi har de første fly med WiFi i luften i starten af foråret 2018. Selve installationen af WiFi på vores mellemdistancefly begyndte i september og flere fly følger i de kommende måneder. Når WiFi er installeret, gennemgår hvert enkelt fly en omfattende test og frigives først til passagerbrug, når vi har fået alle certifikater og er tilfredse med kvaliteten af forbindelsen,” forklarer kommunikationsmedarbejder Randi Baasch fra SAS i Danmark til CHECK-IN.dk."

Forsinket WiFi i SAS-fly - CHECK-IN.dk
 

fly4fun

Medlem
Tyvärr gör det ont att säga "vad var det jag sa". När jag förutspådde förseningar på detta fick jag ta mycket kritik för mina teorier.
Nu när man går tillbaka till sida 4-5 så fick inte @palmen många rätt på sina teorier att tidtabellen skulle hålla utan tvekan...
 

fcx

Medlem

Absolut väntat. Uppskjutningen av satelliten de ska använda försenades ju några månader redan i somras. Enligt uppgift är den fortfarande inte på sin plats i omloppsbana, och när den väl är det så väntar ett batteri av tester innan kommersiell drift kan starta, bedömt under Q1 2018. Därefter följer SAS egna integration och tester innan tjänsten lanseras (vem vågar lansera något oprövat, och floppa initialt?). Min gissning är att SAS är igång Q2 2018.
 
Toppen