Senaste nytt

SAS och Hotels.com i samarbete - poängintjäning?

Det är ju lite falsk marknadsföring om det nu är så, speciellt när det står "tjäna 1200 eurbonuspoäng" när man bokar sitt rum, borde stå: Tjäna UPP till 1200....
Tycker överlag sas är jävligt dåliga på information om just denna dealen.
Nja alltså SAS ger 1200 poäng till konsumenten, varken mer eller mindre. Men om sedan SAS får fast eller rörlig ersättning av Hotels är en annan femma.
 
Försökte precis ta ut pengar, automaten snodde kortet, ringde banken som sa jag "blivit utsatt för skimming" , antar att när man gör köp i både Sverige och bokar hotellnätter i Bangkok så kan det se lite lustigt ut i deras system :)
 
Har dom avslutat erbjudandet i förtid?

När jag kollar på hotell nu får jag upp "Tjäna 600 EuroBonus poäng" istället för 1200 för några dagar sen...
 

KalleSus

Medlem
Jag gjorde en bokning i samband med flygbokning i går kväll. Då erbjöds jag 1200 poäng. Idag när jag kollade priset igen på sas bokningssida, angavs bara 600 poäng. Men det som störde mig mer, är att hotellet är dyrare via SAS/hotels.com är det är på hotels.com's egen bokningssajt, och framför allt dyrare än om jag skulle boka direkt på hotellets hemsida.
Det finns ju redan en funktion för att köpa EB-poäng om man behöver det. Enklare och ärligare framför allt.
Jag avbokade hotellet idag - och kommer antingen att vända mig till konkurrerande booking.com (som är ännu billigare) eller direkt till hotellet.
 

Son Nguyen

Medlem
Så, för att utveckla tankegången, då borde det vara möjligt att göra en 10-nättersbokning som 10 separata datum, kommunicera med hotellet att det i praktiken rör sig om en och samma bokning, och dra in sammanlagt 12.000 poäng?
Bokad nyss 1 natt via SAS och 4 nätter via Radisson. 1200 pöeng via SAS och 2400 via Radisson.
 

Son Nguyen

Medlem
Jag gjorde en bokning i samband med flygbokning i går kväll. Då erbjöds jag 1200 poäng. Idag när jag kollade priset igen på sas bokningssida, angavs bara 600 poäng. Men det som störde mig mer, är att hotellet är dyrare via SAS/hotels.com är det är på hotels.com's egen bokningssajt, och framför allt dyrare än om jag skulle boka direkt på hotellets hemsida.
Det finns ju redan en funktion för att köpa EB-poäng om man behöver det. Enklare och ärligare framför allt.
Jag avbokade hotellet idag - och kommer antingen att vända mig till konkurrerande booking.com (som är ännu billigare) eller direkt till hotellet.
Hmmm konstigt..
 

Attachments

  • IMG_4326.PNG
    IMG_4326.PNG
    208,7 KB · Visningar: 352

MartinH

Medlem
Jag bumpar den här tråden. Är det nån som fått poäng ännu? Jag hade en natt, som jag inte bodde, den 27 september, inga poäng ännu.
 
Toppen