Senaste nytt

SAS och Hotels.com i samarbete - poängintjäning?

Homer

Medlem
600 poäng oavsett pris?




SAS2.jpg




SAS.jpg
 

hallgren

Medlem
Nu dök det upp i sökresultaten. Just denna sökning var för 3 nätter, men det verkar vara 600 poäng per bokning som gäller. Och det verkar vara istället för Welcome Rewards.
hotels2.png
 

Meazza

Medlem
600 poäng oavsett pris?
Just denna sökning var för 3 nätter, men det verkar vara 600 poäng per bokning som gäller.
Om man utgår från den "allmänna" värderingen av Eurobonus-poäng till 10 öre/st och ställer det i relation till Hotel.coms Rewards på 10% (efter 10 nätter) så torde gränsen ligga runt just 600 SEK? Bokning under det krediteras till SAS, över det till Hotels.com (givet att man har nytta av båda delarna givetvis).

Kan inte minnas att jag någonsin har haft en bokning under det beloppet dock.
 

DHXSTHLM

Medlem
För min del är detta inte relevant, då hotels.com ger i snitt 10% cash kickback, jag tittade nu på min Hotels.com historik och ser att jag har löst in 16 gratis nätter sen 2012 (innebärande att jag har bott 160 nätter) till ett totalt värde av nästa 16000kr. Jag har haft möjligheten att samla delar att mitt jobb resande samt privat till hotels.com eftersom jag anser att detta är i särklass bättre än de lojalitetsprogram som finns ute. Jag har utöver dessa 16 gratis nätter, ett antal nätter kvar att utnyttja. Man skulle enkelt kunna räkna baklängs, dvs hur många hoteller du måste bo innan du kan kvittera ut en gratis hotellnatt alt en flygning.
 

Canadien

Medlem
Ja, mer "ekonomiskt" att köpa extrapoäng av SAS för 200:- per 1,000 poäng (120:- per stay för att få 600p) istället för att void:a sina rewardsnätter. Men bor man mindre än 10 nätter per 18 månader på hotels.com så kan det vara användbart, eftersom rewardsnätterna brinner inne.
 

Homer

Medlem
Förmodligen fungerar det inte heller att boka via refunder...

OM det däremot fungerat som Kaligo och Rocketmiles hade det möjligtvis kunnat vara intressant.
 
Toppen