Senaste nytt

SAS och Hotels.com i samarbete - poängintjäning?

MartinH

Medlem
Fyllde i EBX123456789. Har fått poäng för stays 1 okt - 6 nov. Poängen kom i 2 omgångar, början/mitten av november. Inget sen dess... :(
 

jsn

Medlem
Jag har ännu inte fått några poäng för en långhelg i London 8-11/12, vare sig från hotellet (Radisson Vanderbilt) eller Hotels.com :( Är det bara att vänta vidare och se om de dyker upp, eller vilka alternativ har jag?
 

AtleFlyg

Medlem
Jag har ännu inte fått några poäng för en långhelg i London 8-11/12, vare sig från hotellet (Radisson Vanderbilt) eller Hotels.com :( Är det bara att vänta vidare och se om de dyker upp, eller vilka alternativ har jag?

Det händer att man inte får poäng från Radisson när man bokat visnhotels.com/Expedia då det är en Third-party Site.
 
Jag har bara testat detta en gång. Jag fyllde i prefixet (EBB/EBS/EBG/EBD) följt av numret, utan mellanslag. Det tog drygt en månad (40 dagar) innan poängen kom in på kontot. Registrerat på incheckningsdatumet.
 

Nahoj

Medlem
Jag har bara testat detta en gång. Jag fyllde i prefixet (EBB/EBS/EBG/EBD) följt av numret, utan mellanslag. Det tog drygt en månad (40 dagar) innan poängen kom in på kontot. Registrerat på incheckningsdatumet.

Så om någon när eventuell utbetalning har blivit uppgraderad eller nedgraderad till annan medlemsnivå hos Eurobonus, sedan bokningen gjordes, kan det alltså finnas en risk att poängen går om intet? Vilket med andra ord i sådana fall beror att prefixet har förändrats?
 

Friskytten

Medlem
Nope, står under efterregisteringsinstruktionerna att det inte går
"Make sure to enter the eurobonusnumber correct when booking"
Doh...

Precis. "Retroactive registration of EuroBonus points is not possible for hotel bookings made through SAS websites powered by hotels.com. Please ensure you fill in your EuroBonus number correctly."?

Förvisso, men man kan tycka att detta inte handlar om att registrera retroaktivt, utan om få Eurobonus att leverera de utlovade poängen till oss som faktiskt fyllt i korrekt EB-nummer i bokningen?
hotels.flysas.com Regler och villkor
[...]
•Dina SAS EuroBonus-poäng kommer synas på ditt konto 3-6 veckor efter att du har checkat ut från hotellet.
•Det är inte möjligt att retroaktivt registrera SAS EuroBonus-poäng på hotellbokningar gjord på en SAS-sajt via hotels.com. Kontrollera att du fyllt i ditt EuroBonus-nummer korrekt.
[...]
 

MartinH

Medlem
Jag fick också poäng igår. Blir inte riktigt klok på hur det funkar...innan har poängen verkat överensstämma med bokningars staydatum, men inte decemberpoängen. Och så blev det 1200 poäng, som under kampanjen, men decemberbokningarna gjordes efter kampanjen?! Billiga poäng är det i alla fall :)

Hmm...när jag ska boka nu så står det i bokningsdialogen:
"Tjäna 1 mile för varje $1 CAD du spenderar" ???
 
Toppen