Senaste nytt

SAS minskar på London Heathrow

palmen

Moderator
Jag skulle inte bli förvånad om Stavanger blir av med någon avgång också, efter att oljeexpressen till Houston lades ner finns väl inte samma behov av direktflyg till Norska västkusten.
De två gånger jag rest med den i år så har det varit mer eller mindre helt fullt ombord så jag är inte lika övertygad om att någon av dessa två avgångar ryker.
 

AABack2ARN

Medlem
SAS verkar ju ha nyttjanderätt i upp till tre år om man läser artikeln. Är det SAS som styr när nyttjanderätten upphör eller är det det köpande bolaget? Vilket är för övrigt det köpande bolaget och vem köper ett slotpar nu för 660 MSEK (helt vansinniga pengar!) och sedan dröjer med att nyttja dem? Betalar SAS för varje nyttjad slot även till bolaget som köpt slottarna?
 

011430121

Medlem
Intressant vilket slot det är, kan det vara en av maskinerna som står övernattandes på LHR. Om det är en inkommande maskin på morgonen så hinner väl den inte vända på samma tid som en SAS maskin gör på LHR.
Om tre år kan det även vara en Boeing 737 Max så vem vet.
 

AABack2ARN

Medlem
AA borde ha en hel del slottar på Heathrow numer och de kan säkert vara lite kreativa med dessa. Slottarna anger väl bara tidpunkter på runway inte tid som planet får stå vid gate, eller?
 
Toppen