Senaste nytt

SAS minskar på London Heathrow

Jag hänger inte riktigt med här tror jag. :confused:

Pratade man inte om att man skulle ha en hub i London med lokalanställd personal för att få ner sina lönekostnader? De nya NEO maskinerna skulle väl dessutom placeras där? Men de ska kanska bara starta och aldrig landa, då behövs ju inget landningstillstånd. :p

Någonstans på vägen måste jag ha ramlat av vagnen. :confused::confused::confused::confused:
 

palmen

Moderator
Jag hänger inte riktigt med här tror jag. :confused:

Pratade man inte om att man skulle ha en hub i London med lokalanställd personal för att få ner sina lönekostnader? De nya NEO maskinerna skulle väl dessutom placeras där? Men de ska kanska bara starta och aldrig landa, då behövs ju inget landningstillstånd. :p

Någonstans på vägen måste jag ha ramlat av vagnen. :confused::confused::confused::confused:
Det troliga är ju att flighter till och från London inte flygs av skandinavisk besättning och istället nyttja de som stationeras där. Kan ju fortfarande vara så att sas har för mycket kapacitet i dagsläget
 

Canadien

Medlem
21-planet från Heathrow till Arlanda har ofta varit väldigt tomt när jag rest den avgången. I samband med att man stationerar plan och besättning på LHR slipper man ju köra hem plan varje dag, så denna avgång kanske ryker.
 

flum

Medlem
Jag hänger inte riktigt med här tror jag. :confused:

Pratade man inte om att man skulle ha en hub i London med lokalanställd personal för att få ner sina lönekostnader? De nya NEO maskinerna skulle väl dessutom placeras där? Men de ska kanska bara starta och aldrig landa, då behövs ju inget landningstillstånd. :p

Någonstans på vägen måste jag ha ramlat av vagnen. :confused::confused::confused::confused:
Finns ju andra flygplatser i London:eek:
 

jsn

Medlem
Jag skulle inte bli förvånad om Stavanger blir av med någon avgång också, efter att oljeexpressen till Houston lades ner finns väl inte samma behov av direktflyg till Norska västkusten.
 

SK989

Medlem
Finns ju andra flygplatser i London:eek:
SAS kanske har planer på att börja använda London Southend Airport ;-) ? Jag är övertygad om att SAS marknadsavdelning kan få det till något positivt. "Som första skandinaviska flygbolag börjar SAS trafikera den spännande, starkt växande och praktiskt belägna flygplatsen i sydöstra London med direkttåg till centrala stan..."
 

Ricci

Medlem
Vem vet vi kanske har en nyemission att vänta snart (finns ryktessiffror internt på hur stor denna kommer ev vara).
Rickard Gustafsson bekräftade också en ev nyemission i samband med årsrapporten.
 
Toppen