Senaste nytt

SAS Mastercard - dubbla poäng 14-16 feb 2020

Räven

Medlem
Surt! Köpte ett klippkort på matchi.se i söndags eftermiddag för 3600 kr. Jag fick en bekräftelse på mailen direkt, men nu när jag tittar så ser jag ett pengarna dragits idag utan kampanj. :( . Nästa gång ska jag nog försöka att göra de flesta inköpet på fredagen för säkerhets skull.
Har dom inte sitt säte i Spanien? Om det har nån betydelse
 

M.K

Medlem
Jag ser att min gamla gräns trots allt gällde på 20k cashdefinerat. 19,9k registrerades i helgen men de sista 2k som slank igenom registrerades först idag 96 timmar senare på mitt SAS MC. Jag har dock använt delar av dessa 2k igår, måndag.

Oavsett är jag väldigt nöjd då kortet nästan maxades ut i helgen med all vanlig spend denna månad.
 

zippan

Medlem
Betalade en faktura klockan 0057 i Fredags via Billhop. Har inte fått dubbla poäng för denna. Har fått för andra köp senare samma dag men vid 1300.

Står som 14/2 vid utdrag men 13/2 under Eurobonus.

Bör jag kontakta SEB eller SAS om detta eller sitta lugnt i båten?

Kan det vara så att Billhop debiterar i engelsk tid, dvs torsdag 23:57?
Med det sagt har man fortfarande 40 minuter på sig att göra köp på kampanjen om man lycksa göra de i en tidszon som är 12 efter Sverige.

Fick detta svar. Vad bör jag svara och var finns infon om 40 minuter?

'
Hej!

Transaktionen har gått via en engelsk inlösare och har kommit oss tillhanda 2020-02-13 kl. 23.57, dvs innan kampanjen startade.
Därav, att du inte har fått några extrapoäng.

Med vänlrig hälsning

Inga Britt

SAS EuroBonus Mastercard
Kundservice
'
 

Tonton

Medlem
Fick detta svar. Vad bör jag svara och var finns infon om 40 minuter?

'
Hej!

Transaktionen har gått via en engelsk inlösare och har kommit oss tillhanda 2020-02-13 kl. 23.57, dvs innan kampanjen startade.
Därav, att du inte har fått några extrapoäng.

Med vänlrig hälsning

Inga Britt

SAS EuroBonus Mastercard
Kundservice
'

Finns inget att göra - du har gjort ett köp som har registrerats utanför kampanjperioden. Hade du väntat några minuter så hade du varit på rätt sida, men nu var du på fel sida.

40 min betyder att det fanns, vid tidpunkten för Palmens tidigare inlägg, 40 min kvar att shoppa på ställen som debiterar i brittisk tid. Det är inte så att det finns någon FAQ för det...
 
Fick detta svar. Vad bör jag svara och var finns infon om 40 minuter?

'
Hej!

Transaktionen har gått via en engelsk inlösare och har kommit oss tillhanda 2020-02-13 kl. 23.57, dvs innan kampanjen startade.
Därav, att du inte har fått några extrapoäng.

Med vänlrig hälsning

Inga Britt

SAS EuroBonus Mastercard
Kundservice
'

Ser inte att du kan svara så mycket. Köpet är gjort utanför kampanjen (även om det rör sig om minuter) och därför får man se det som en läxa o påminnelse till nästa kampanj med att tänka på tidszonen.

Palmen menade nog bara att det var 40min kvar av kampanjen när han skrev inlägget om man kunde hitta ett köp i en tidszon som var 12h efter Sverige.
 
Grattis till era dubbla poäng! Själv har jag väntat sen mitten av januari på mitt MasterCard och har fastnat i en audit för PEP så jag missade hela poänghelgen trots att jag va övertygad om att få mitt kort inom 4 veckor. Man ska inte ropa hej förrän man är över ån...

hade laddat med Curve , lista på inköp jag skulle vänta till 14-16 feb med. Så blev allt pannkaka
 
Toppen