Senaste nytt

SAS Mastercard - dubbla poäng 14-16 feb 2020

molntankar

Medlem
Kan det vara så att Billhop debiterar i engelsk tid, dvs torsdag 23:57?
Med det sagt har man fortfarande 40 minuter på sig att göra köp på kampanjen om man lycksa göra de i en tidszon som är 12 efter Sverige.

Intressant. Jag har alltid tänkt att debiteringen sker enligt vad klockan är i Sverige ur SEBs perspektiv, och att det därför är oväsentligt vilken tidszon man betalar i, så att säga.

"Jag drar till Los Angeles för förlängd kampanj!"

Snacka om att ta GBIT till nya nivåer... :D
 

palmen

Moderator
Intressant. Jag har alltid tänkt att debiteringen sker enligt vad klockan är i Sverige ur SEBs perspektiv, och att det därför är oväsentligt vilken tidszon man betalar i, så att säga.

"Jag drar till Los Angeles för förlängd kampanj!"

Snacka om att ta GBIT till nya nivåer... :D
Det har diskuterats vid varje kampanj att det är den lokala tiden som räknas för transaktionen. Därmed bör man vänta 13h när kampanjen börjar om man är osäker och inte göra köp när det är 11h kvar. Då riskerar man inte att det hamnar fel.
Sommar och vintertid kan ju ändra siffrorna lite.
 

mha321

Medlem
För just denna gång har jag för en gångs skull en faktisk fakta punkt :) en betalning gjord på torsdagen 20:05 i Chicago, alltså 03:05 I Sverige, fick dubbla poäng.

Frågan är dock om inte det faktum att curve är inne och petar i den gör att alla sådana transaktioner faktiskt går på engelsk tid...
 

Maja

Medlem
För just denna gång har jag för en gångs skull en faktisk fakta punkt :) en betalning gjord på torsdagen 20:05 i Chicago, alltså 03:05 I Sverige, fick dubbla poäng.

Frågan är dock om inte det faktum att curve är inne och petar i den gör att alla sådana transaktioner faktiskt går på engelsk tid...
Fasiken, det fick inte jag! Jag gjorde ett köp i New York efter kl 18 vilket då hade varit efter midnatt i Sverige och fick inga dubbla poäng, men grattis till dig som fick!
 
Surt! Köpte ett klippkort på matchi.se i söndags eftermiddag för 3600 kr. Jag fick en bekräftelse på mailen direkt, men nu när jag tittar så ser jag ett pengarna dragits idag utan kampanj. :( . Nästa gång ska jag nog försöka att göra de flesta inköpet på fredagen för säkerhets skull.
 

magost

Medlem
Flera köp registrerade under helgen. Inga campain points i listan, trots anmälan.
Hur kan man klaga? - Eller kommer dessa in senare?
 
Toppen