Senaste nytt

SAS Mastercard - dubbla poäng 14-16 feb 2020

zippan

Medlem
Kan det vara så att Billhop debiterar i engelsk tid, dvs torsdag 23:57?
Med det sagt har man fortfarande 40 minuter på sig att göra köp på kampanjen om man lycksa göra de i en tidszon som är 12 efter Sverige.
Skulle kunna vara. Väntar ett par dagar och sen kontaktar genom appen.
 

dave.s

Medlem
Denna kampanj är inte direkt kopplad till SAS bokningar i övrigt.
Tips till nästa gång är att inte vänta till sista timmarna, alltid risk att något strular och man går miste om något pga det.
Kampanjen är helt förträfflig då man kan dra in riktigt bra med poäng från helgens spendering om man planerar rätt.

Jag är medveten om att kampanjen i sig inte har med sas.se:s driftsäkerhet att göra. Däremot är det mkt märkligt att sidan är helt kraschad under en stor del av kampanjen. Det är inte utan att man tänker om det är avsiktligt...

Planering i all ära. Hade tyvärr inte möjlighet att (försöka) göra dessa köp någon annan gång under helgen. Framför att kunder ska tvingas planera borde driftsäkerhet i alla involverade parter säkras från företagens håll när det handlar om denna typ av kampanjer.
 

palmen

Moderator
Jag är medveten om att kampanjen i sig inte har med sas.se:s driftsäkerhet att göra. Däremot är det mkt märkligt att sidan är helt kraschad under en stor del av kampanjen. Det är inte utan att man tänker om det är avsiktligt...
Jag skulle gissa att av alla som bokar på sas site så är nog max 0,01% med i mastercard kampanjen, och då har jag nog ändå saltat siffran rejält. Att få det till att de har driftstörning och att det är medvetet är helt otänkbart.

Nu har jag inte försökt göra några bokningar is helgen, men väl massa sökningar så den har ju delvis fungerat. Vad var det som inte fungerade med bokning?
 

dave.s

Medlem
Jag skulle gissa att av alla som bokar på sas site så är nog max 0,01% med i mastercard kampanjen, och då har jag nog ändå saltat siffran rejält. Att få det till att de har driftstörning och att det är medvetet är helt otänkbart.

Nu har jag inte försökt göra några bokningar is helgen, men väl massa sökningar så den har ju delvis fungerat. Vad var det som inte fungerade med bokning?

sas.se:s besökssiffor vet jag inget om.

Gick att söka men inte slutföra. Delvis var kortbetalning också helt otillgängligt. Men väl där gick det inte genom. Ingen biggie, lite synd bara. Blir något annat bolag istället.
 

Lollet

Medlem
sas.se:s besökssiffor vet jag inget om.

Gick att söka men inte slutföra. Delvis var kortbetalning också helt otillgängligt. Men väl där gick det inte genom. Ingen biggie, lite synd bara. Blir något annat bolag istället.
Fick inte heller igenom min bokning vid 23 igår, men vid 23.40 fungerade det igen.
 

mha321

Medlem
Är det inte möjligen så att SAS leverantör av kortbetalningar heter Swedbank?
Nej, det är SEB. Har åtminstone varit förut, och det är ju Wallenberg I båda så de har nog en bra deal. Brukar komma upp i samband med diskussioner om sas finanser eftersom det ligger en rejäl påverkan på SEB där om det skulle gå åt skogen...
Fick inte heller igenom min bokning vid 23 igår, men vid 23.40 fungerade det igen.
Samma här. Det var diverse problem under kvällen bland annat kort betalning (men även bokningar som blev avbrutna före det), men efter att par försök gick det.
 
Toppen