Senaste nytt

SAS konfiguration av säten i nya kabinen A330 vs A340

Jag påtalade till en flygvärdinna att jag glatt tog förseningen för att slippa reservplanet. Hon höll med och sa att den borde plockas ner och användas som reservdelar. Kan tänka mig att de får ta emot mycket skit från sura passagerare som betalat för business i nya kabinen och sen får åka i en gammal häck.
 

palmen

Moderator
Sen är det väl inte heller bara SAS som har olika kabinkonfigurationer? Luta er tillbaka och njut. Det blir bra.
Det är trendigt att klaga på RKP utan att ens ha flygit med den. Business är ert nerköp i hårdvara men annars typ same same utan wifi. Att inte kunna vara utan wifi i 10 timmar 2018?!
Med rätt inställning och ett leende kommer man långt, även med RKP!
 

Delayed

Medlem
De flesta passagerarna har ingen aning om hur SAS olika kabiner ser ut.
Jag gissar nog att de flesta passagerarna i SAS business har flugit SAS Business tidigare och därmed vet vad de fick då och kan se eventuell skillnad. Att de sen inte är samma "nördar" som vi här är en annan sak.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Det är trendigt att klaga på RKP utan att ens ha flygit med den. Business är ert nerköp i hårdvara men annars typ same same utan wifi. Att inte kunna vara utan wifi i 10 timmar 2018?!
Med rätt inställning och ett leende kommer man långt, även med RKP!
Ja det är väl ett rejält i-landsproblem. Men för mig som reste ensam handlade det också om att få sitta lite i sin egen bubbla och bre ut mig utan att ta hänsyn till en granne. Är man van vid nya kabinen så smärtar tanken på att gå tillbaka till det gamla. När man dessutom betalar privat vill man ju kanske mer få det man förväntar sig i form av hårdvara och helhet. I övrigt verkar de ha lite problem med nya kabinen även i det planet jag flög med. Det var två stolar som hade fått punktering i sitsen.
 

agehall

Medlem
Jag gissar nog att de flesta passagerarna i SAS business har flugit SAS Business tidigare och därmed vet vad de fick då och kan se eventuell skillnad. Att de sen inte är samma "nördar" som vi här är en annan sak.
9/10 personer jag hör kommentera kabiner ombord tror att business är förstaklass och berättar diverse historier som omöjligt kan stämma. Jag hävdar att de flesta inte skulle märka någon större skillnad.
 
Toppen