Senaste nytt

SAS konfiguration av säten i nya kabinen A330 vs A340

Brandten

Medlem
Vet inte vilka kärror det finns på men jag hade nytta av SAS Google Street View i nya kabinen igår. Där ser man tydligt fönster/icke fönster samt radnummer.

Jag nämnde ju på skoj för ett tag sen att jag skulle köra en 360 kameragenomgång på alla flyg jag boardar för att få just uppdaterad seatmap. :)
 

Plus

Medlem
Någon som åkt på rad 9 eller 10 på SAS A340 - vad tycker ni om de platserna? Är sugen på att testa. Tycker det verkar trevligt med en lite mer privat kabin. :)
Jag tycker om de raderna. Just för att man har sin egna kabin.
En av gångerna så var det bara jag och min sambo som hade platser där. Väldigt mysig stämning.
Det som få ses som ett stort minus är att du har hela plus och eco som passerar dig vid boarding.
Man får lite känslan av att man blir uttittad.
 

pswe

Medlem
Jag tycker om de raderna. Just för att man har sin egna kabin.
En av gångerna så var det bara jag och min sambo som hade platser där. Väldigt mysig stämning.
Det som få ses som ett stort minus är att du har hela plus och eco som passerar dig vid boarding.
Man får lite känslan av att man blir uttittad.
Det finns inget krav på att gå ombord bland de första bara för att man får
 
Flyger HKG - ARN med SK964 på måndag 22/1 i business. När jag ska välja plats är det en 2-2-2 konfiguration. Har de stoppat in en A340-300 med gamla kabinen eller vad är dealen tro?
 

ekf

Medlem
Flyger HKG - ARN med SK964 på måndag 22/1 i business. När jag ska välja plats är det en 2-2-2 konfiguration. Har de stoppat in en A340-300 med gamla kabinen eller vad är dealen tro?
Det låter som ”reservflyget” LN-RKP. Sök på beteckningen på forumet så hittar du en del. Kort sagt är det inte gamla inredningen, i business är det ”gamla säten” av en annan typ, dock med lie-flat till skillnad från SAS gamla.
 
Toppen