palmen
Moderator
Första intrycket brukar ju vara viktigast sägs det.
Kom till Arlanda imorse och skulle checka in två väskor, gick direkt till de dedikerade diskarna.
Blir stoppad av 2 sas kvinnor som inte släpper fram mig och blockerar vägen. Frågar mig på engelska om de kan hjälpa till med något. Svarar att de kan hjälpa mig genom att låta mig checka in som Diamond.
Får då kommentaren att jag måste visa kortet, förklarar att det ligger nerpackat i väskan och får kommentaren "jag får väl tro på dig denna gång". Vissa personer ska verkligen inte jobba med service, en anklagande attityd och en inställning att jag "inte hör hemma i denna checkin" är lagom trevligt som första kontakt när man ska resa. Lite känsla för feeling kan man ju önska.
Nu nästa "problem", avgång 0745 och boarding 0715. Tänkte vara duktig och vara där till 0715, boarding börjar 0730... Hur svårt ska det vara att ge korrekt information?!? Stå i en gate tillhör inte mina favoriter på en flygplats...
Kom till Arlanda imorse och skulle checka in två väskor, gick direkt till de dedikerade diskarna.
Blir stoppad av 2 sas kvinnor som inte släpper fram mig och blockerar vägen. Frågar mig på engelska om de kan hjälpa till med något. Svarar att de kan hjälpa mig genom att låta mig checka in som Diamond.
Får då kommentaren att jag måste visa kortet, förklarar att det ligger nerpackat i väskan och får kommentaren "jag får väl tro på dig denna gång". Vissa personer ska verkligen inte jobba med service, en anklagande attityd och en inställning att jag "inte hör hemma i denna checkin" är lagom trevligt som första kontakt när man ska resa. Lite känsla för feeling kan man ju önska.
Nu nästa "problem", avgång 0745 och boarding 0715. Tänkte vara duktig och vara där till 0715, boarding börjar 0730... Hur svårt ska det vara att ge korrekt information?!? Stå i en gate tillhör inte mina favoriter på en flygplats...