Senaste nytt

SAS Familjeevent - endast för barn i alla åldrar (17 NOV 2018)

VAD SKA DU BLI NÄR DU BLIR STOR?
Kanske har du frågat ditt eget barn. Kanske du själv fortfarande funderar. För världen är full av både drömmar och möjligheter. För att inspirera barn i alla åldrar bjuder vi in till en sällsynt spännande dag på Tekniska Muséet i Stockholm. Där kan ni få lära er hur flygplan flyger och prata med en SAS-pilot. För handlar inte allt egentligen om resan mot våra drömmars mål?

Datum: 17 november 2018
Plats: Tekniska muséet, Museivägen 7, Norra Djurgården, Stockholm
Pris: 2000 poäng per person

Antalet platser är begränsat så först till kvarn!

Program:
09.00- Museet öppnar för SAS gäster
10.00-10.20 Historier av en SAS pilot Hörsalen 180 personer
11.00-11.30 Tekniska Muséets Experimentshow i Hörsalen
180 personer (Från 3 år)
12.30-12.50 Historier av en SAS pilot Hörsalen 180 personer
13.00 El-show, tillhör ordinarie program Maskinhallen
13.30-13.50 Historier av en SAS pilot Hörsalen 180 personer
14.15-14.45 Tekniska Muséets Experimentshow i Hörsalen
180 personer (Från 3 år)
15.00 SAS dagen slutar

Dessutom är museets alla övriga rum öppna för besökaren.

Mat & dryck: Vid ankomst delas en voucher ut. Det finns möjlighet att äta och dricka när som helst under dagen. Det finns mat för både barn och vuxna.

Praktisk information: Vid museet finns en stor parkering. Det kommer även att finnas en SAS lounge med garderob, barnvagnsparkering samt café.

Mellan 09.00-10.00 är museet öppet endast för SAS gäster.

Hälsningar från SAS EuroBonus
TRAVELERS GET MORE

Läs mer och anmäl dig här: SAS

9539f42299f096a1af80cb2c5e84835e.png
 

Tonton

Medlem
Hm - superintressant!

Ställer frågan direkt - måste ALLA barn köpa en biljett?

1 barn (4 månader)
1 barn (2 år)
1 barn (6 månader)
 

Canadien

Medlem
Hm - superintressant!

Ställer frågan direkt - måste ALLA barn köpa en biljett?

1 barn (4 månader)
1 barn (2 år)
1 barn (6 månader)

Om du anser att de är personer så ja. Det är den enda regeln jag hittar. Men om du kör med SAS regler om infant-in-lap så bör två av dessa telningar gå fria. Sedan kommer min personliga synpunkt, jag skulle inte gått på ett event med så små barn, varken de eller förälder/rarna som är med kommer få ut så mycket.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Dr. Miles

Expert
Hm - superintressant!

Ställer frågan direkt - måste ALLA barn köpa en biljett?

1 barn (4 månader)
1 barn (2 år)
1 barn (6 månader)
Lite dyrt kan jag tycka. 8k poäng för en familj på 4
Vanliga biljetter till Tekniska museet kostar 150 SEK per person för alla som är över 6 år.
Därför skulle jag gissa att @Tonton inte behöver att köpa några biljetter för dina tre barn.
https://tekniskamuseet.brponline.se...tentry?webCategory=1&abortState=webcategories

Om man inte tänker att komma mellan kl. 09-10, så kan man lika gärna köpa vanlig biljett.
 

Tonton

Medlem
Om du anser att de är personer så ja. Det är den enda regeln jag hittar. Men om du kör med SAS regler om infant-in-lap så bör två av dessa telningar gå fria. Sedan kommer min personliga synpunkt, jag skulle inte gått på ett event med så små barn, varken de eller förälder/rarna som är med kommer få ut så mycket.

Anledningen till att jag frågar är att det stod exakt likadant för Grönalund-eventet, så jag köpte följaktligen biljetter till alla. När vi väl kom till Gröna Lund så meddelade personalen att de två minsta (2år samt 6 månader) ej behövde biljett pga åldern. Därav min fråga.

Har såklart mailat EBD-kundtjänsten också, men förväntar mig inget svar innan biljetterna tar slut. Fick bli att köpa till alla denna gången också -
bara surt att
1. Betala mer än vad man behöver
2. Boka upp mer biljetter än vad som behövs så att andra personer inte kan deltaga.

Vanliga biljetter till Tekniska museet kostar 150 SEK per person för alla som är över 6 år.
Därför skulle jag gissa att @Tonton inte behöver att köpa några biljetter för dina tre barn.

https://tekniskamuseet.brponline.se...tentry?webCategory=1&abortState=webcategories

Om man inte tänker att komma mellan kl. 09-10, så kan man lika gärna köpa vanlig biljett.

Tack för svar, @Dr. Miles!
 

Nemo

Medlem
Vanliga biljetter till Tekniska museet kostar 150 SEK per person för alla som är över 6 år.
Därför skulle jag gissa att @Tonton inte behöver att köpa några biljetter för dina tre barn.
https://tekniskamuseet.brponline.se...tentry?webCategory=1&abortState=webcategories

Om man inte tänker att komma mellan kl. 09-10, så kan man lika gärna köpa vanlig biljett.
Eller så går man onsdagkvällar kl 17 gratis
Kvällsvisningar på onsdagar - fri entré - Tekniska museet
 
Toppen