Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Jönsson

Medlem
Lite halvt off topic.
Varför flyttar SEB ibland, till synes helt omotiverat, lite större transaktioner från en månad till en annan? Har varit med om att reservationer från, låt säga den 20e, tas bort för att sedan läggas in i början av nästa månad. Har befunnit mig väl inom kreditgränsen.
 

Berglund

Medlem
Varför flyttar SEB ibland, till synes helt omotiverat, lite större transaktioner från en månad till en annan?
Jag kan inte föreställa mig att det är SEB själva som gör detta eller ta beslut om att flytta en transaktion. Det är betydligt mer troligt att det är säljaren, exempelvis ett hotell eller en hyrbilsfirma, som lägger en reservation på ditt kort. När säljaren sedan väljer att processa transaktionen, vill ha betalt, då skickas den in till SEB Kort som drar pengar med dagens datum.
 

gjohansson

Medlem
Lite halvt off topic.
Varför flyttar SEB ibland, till synes helt omotiverat, lite större transaktioner från en månad till en annan? Har varit med om att reservationer från, låt säga den 20e, tas bort för att sedan läggas in i början av nästa månad. Har befunnit mig väl inom kreditgränsen.
Menar du en reservation eller att själva köpet går igenom nästa månad?
Jag kan ju tänka mig att banken flyttat en reservation om den fortfarande är en reservation för att ”stänga” föregående månad men annars är det rimligen som Berglund skriver att handlaren inte genomför köpet förrän flera dagar senare vilket gör att det övergår på nästa månad.
 

Fidde

Medlem
Notiser för köp kommer nu i dagens uppdatering
b9059bfe474ccfb3a1aecdc848bff6bd.png

dd027d48051fe24128ab4f558a9d4849.png

e04c5ea1c5dd2d3f698d20e518181c0c.png
 

Berglund

Medlem
Bra med notiser och särskilt att man kan ställa in beloppsgränsen för när man vill ha dem. Kom för ungefär en vecka sedan i Spendwise-appen (samlingsapp för alla SEB Korts andra kreditkort) så det var ganska väntat att det även skulle komma till SAS Mastercardappen. Bra, bra!
 

LoremIpsum

Ny medlem
Hej, ny här men har följt passivt under en längre tid. Har inte kunnat hitta svaret i forumet men kanske någon här som kan svara - vet ni om man får några baspoäng när man bokar en resa med Mastercard Fly premium voucher? Eller räknas det som en AMEX 2-4-1 där man då inte får några baspoäng för den resan.
 

folo

Medlem
Hej, ny här men har följt passivt under en längre tid. Har inte kunnat hitta svaret i forumet men kanske någon här som kan svara - vet ni om man får några baspoäng när man bokar en resa med Mastercard Fly premium voucher? Eller räknas det som en AMEX 2-4-1 där man då inte får några baspoäng för den resan.

Fly Premium funkar precis som Amex 2-4-1 bara på bonusresor, alltså resor du betalar med poäng. Man tjänar inga baspoäng på de resorna.
 
Toppen