Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Emanon

Medlem
IMG_1388.PNG
Fick ett mejl idag där SAS lanserar ett nytt kort:

"10 000 POÄNG I VÄLKOMSTBONUS OCH DUBBLA POÄNG HELA OKTOBER
Vi introducerar nu SAS EuroBonus Mastercard Premium för dig som redan tjänar många poäng i EuroBonus. Med det nya kortet i din hand får du fler poäng på dina köp, bekvämare bonusresor och en genväg till en högre EuroBonus-nivå.
Ansöker du senast den 14 september 2017, får du både dubbla poäng1 på alla köp i oktober 2017 och 10 000 Extrapoäng, när du har gjort 3 köp med kortet inom 30 dagar. "

https://saseurobonusmastercard.se/sasse/campaign-august-premium-new/

Jag har funderat på att skaffa ett nytt kort ett tag, men om man ställer detta mot de andra korten som är kopplade med Eurobonus, vad är egentligen smartast?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Om du drar in över 200k EB-poäng om året är det ett riktigt bra kort, då kan du få business-biljetter för 60k. Om du inte gör det är det inte lika mycket värt.
Ger ju också mer poäng in än vanliga MC-kortet så jag har det som ett komplement till mitt Amex. Sedan var det framförallt bra nu under sommaren när de gav dubbla poäng under hela sommaren.
 

FF#1

Medlem
Sen ska man ju ha tid, lust och ork att åka sas C någonstans för att just det ska vara en idé.

Men hur dom helst, det är ett bra kort, mycket bättre än det vanliga. Inte så dumt att kunna boka plus på inrikes, då det är så mycket bättre tillgång. Ger man dessutom bort en resa till någon mindre flygvan så brukar det vara mycket uppskattat med plus, utan att det kostar något extra.
 

palmen

Moderator
Visa bifogad bild 67221 Fick ett mejl idag där SAS lanserar ett nytt kort:

"10 000 POÄNG I VÄLKOMSTBONUS OCH DUBBLA POÄNG HELA OKTOBER
Vi introducerar nu SAS EuroBonus Mastercard Premium för dig som redan tjänar många poäng i EuroBonus. Med det nya kortet i din hand får du fler poäng på dina köp, bekvämare bonusresor och en genväg till en högre EuroBonus-nivå.
Ansöker du senast den 14 september 2017, får du både dubbla poäng1 på alla köp i oktober 2017 och 10 000 Extrapoäng, när du har gjort 3 köp med kortet inom 30 dagar. "

https://saseurobonusmastercard.se/sasse/campaign-august-premium-new/

Jag har funderat på att skaffa ett nytt kort ett tag, men om man ställer detta mot de andra korten som är kopplade med Eurobonus, vad är egentligen smartast?
Det är inget nytt kort, det lanserades redan i juni. Välkomstpoängen var samma då.
Dock trevligt med att de kör lite kampanjer för kortet för de som inte redan hoppat på detta.
 

konsonant

Medlem
Detta kanske har tagits upp förr, men är det bara jag som tycker MC har ett märkligt sätt att rapportera bas- respektive extrapoängen?

Mitt senaste exempel från 4 september: 4199+71 extrapoäng (redovisade på varsin rad) samt 3903 baspoäng. I medlemsnivåstapeln verkar det dock som att det adderas 1000 baspoäng månatligen, dvs som det ska vara.

Såhär har det sett ut sedan jag fick kortet, och jag blir inte klok på det. Någon mer än jag som har det så?
 

Berglund

Medlem
@konsonant ja, alla har det så. Läs tidigare inlägg i den här tråden, välj nästan valfritt. Allt beror på att nya hemsidan och appen är kassa på att visa det siffrorna korrekt. Logga in på gamla hemsidan, flysas.com så stämmer det där.
 

JohnR

Medlem
Kollade precis kontoaktiviteten på eurobonuspoäbg i SAS appen, och blev förvånad att de i september redovisat statuspoängen separat. "Status points from Mastercard rewards Sweden"
 
Toppen