Senaste nytt

SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd

Joel

Ny medlem
En väldigt rak fråga: Vilket är det mest billigaste sättet att samla resor?

Hittat:

Stockholm – Helsingfors 289, Helsingfors – Stockholm 299 = 294 per resa
Göteborg – Helsingfors 431, Helsingfors – Göteborg, 445. Byte i Stockholm. = 219 per resa.

Med andra ord borde man kunna snåla till sig ett EBG för knappt 10 000? (45*219 = 9 855)

Finns det andra billiga alternativ? Helst som utgår från Stockholm. Känns som det finns risk att man tröttnar på Helsingfors :)
 

Agö

Medlem
Med andra ord borde man kunna snåla till sig ett EBG för knappt 10 000? (45*219 = 9 855)

Finns det andra billiga alternativ? Helst som utgår från Stockholm. Känns som det finns risk att man tröttnar på Helsingfors :)
Det är sannolikt billigare att köpa ett EBG, t.ex. på den här sidan eller på annat ställe.
 

Agö

Medlem
SAS verkar ha en helgkampanj kommande (boka senast 30/10). Här är några exempel på priser.

upload_2016-10-28_14-35-4.png
 

cleverton

Medlem
Jag hade förstått det som att du både behövde komma upp i poäng OCH 45 flygningar för att nå EBG.
Men räcker alltså med antingen poäng ELLER 45 flygningar?
 

cleverton

Medlem
Det är korrekt !!

Korrekt att det räcker med antal flygningar alltså?

Om jag bokar en flygresa ARN-AAR, med mellanlandning på CPH, räknas det då som 3 resor mot de 45 jag ska uppnå?
Så en dagsresa till Århus och tillbaka från Sthlm, med mellanlandning på Kastrup är alltså 6 resor totalt?
Då kommer jag nog rätt snabbt upp i 45 :)
 

Wiken

Medlem
Korrekt att det räcker med antal flygningar alltså?

Om jag bokar en flygresa ARN-AAR, med mellanlandning på CPH, räknas det då som 3 resor mot de 45 jag ska uppnå?
Så en dagsresa till Århus och tillbaka från Sthlm, med mellanlandning på Kastrup är alltså 6 resor totalt?
Då kommer jag nog rätt snabbt upp i 45 :)

Det är antalet flighter som räknas ja.
En resa mellan ARN-CPH-AAR blir 2 flighter, ToR blir 4 flighter.
 

aldrighemma

Medlem
Korrekt att det räcker med antal flygningar alltså?

Om jag bokar en flygresa ARN-AAR, med mellanlandning på CPH, räknas det då som 3 resor mot de 45 jag ska uppnå?
Så en dagsresa till Århus och tillbaka från Sthlm, med mellanlandning på Kastrup är alltså 6 resor totalt?
Då kommer jag nog rätt snabbt upp i 45 :)
Ja, det räcker med 45 flygningar (segment) ELLER 45000p.
Om du flyger ARN-AAR så blir det väl 2 segment? Först ARN-CPH, och sedan CPH-AAR. Dvs 4 segment per t o r.
Varje flygning, även om den ingår i en längre resa, räknas mot dom 45. Men det måste vara betalda SAS/widerö flygningar och inte bonusresor.
 

cleverton

Medlem
Ja, det räcker med 45 flygningar (segment) ELLER 45000p.
Om du flyger ARN-AAR så blir det väl 2 segment? Först ARN-CPH, och sedan CPH-AAR. Dvs 4 segment per t o r.
Varje flygning, även om den ingår i en längre resa, räknas mot dom 45. Men det måste vara betalda SAS/widerö flygningar och inte bonusresor.

Så blir det förstås, tänkte lite fort där!
Men då är det cirka 11 resor t o r ARN-CPH-AAR för ett EGB.
Tack för hjälpen :)
 
Toppen