Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.

palmen

Moderator
DEtta vore ju toppen då det öppnar upp usa via asien om jag förstår det hela rätt?
Inte helt säkert att den går då det är en rejäl omväg att åka till isa vid Asien. För många här är det en helt rimlig väg men knappast något jag tror andra räknar som rimligt.
 

Dr. Miles

Expert
Inte helt säkert att den går då det är en rejäl omväg att åka till isa vid Asien. För många här är det en helt rimlig väg men knappast något jag tror andra räknar som rimligt.
Plus att vi inte vet om SAS har släppt kravet av att man inte får flyga via en dyrare zon eller inte.
 

JohnnyWilde

Medlem
En 5-öresanalys av bokningar senaste åren ger för handen att deras bokningssystem har en liten glitch som uppstår när du gör en ändring i en befintlig bokning.
Det gör att ändring av enskilda segment inte påverkar den ursprungliga klassificeringen av resan.
T ex när jag avbokade avresa från Arlanda så jag påbörjade i Frankfurt istället med destination phuket och dessutom ändrade hemresan från Bangkok till Saigon med slutdestination Arlanda dvs en dubbel Open jaw trots att det är strikt förbjudet.
Andra har rapporterat liknande vid ombokningar av hemresa genom andra zoner.
Kan därför vara värt att göra en strikt bokning först för att sedan ringa in en kreativare ändring.
 

MrDollar

Medlem
En 5-öresanalys av bokningar senaste åren ger för handen att deras bokningssystem har en liten glitch som uppstår när du gör en ändring i en befintlig bokning.
Det gör att ändring av enskilda segment inte påverkar den ursprungliga klassificeringen av resan.
T ex när jag avbokade avresa från Arlanda så jag påbörjade i Frankfurt istället med destination phuket och dessutom ändrade hemresan från Bangkok till Saigon med slutdestination Arlanda dvs en dubbel Open jaw trots att det är strikt förbjudet.
Andra har rapporterat liknande vid ombokningar av hemresa genom andra zoner.
Kan därför vara värt att göra en strikt bokning först för att sedan ringa in en kreativare ändring.
Intressant analys som kanske till och med stämmer!
 

pt98ssy

Medlem
En fråga. Vart hittar man sin voucher i det nya webgränssnittet? Bokade av en Eurobonus resa med voucher och skulle boka en annan resa men voucher dyker inte upp någonstans där jag ser den. Knepigt att boka med voucher online med nya eller kan det ha blivit meck med "återbetalning" av vocuher?

Edit: Hittade det till slut att det var en list längst upp med kampanjer!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen