Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej,

tänkte boka en award för 2 med EB-poäng i C nästa vår. Biljett dit finns men hembiljetten släpps inte förrän om 2-3 dagar om jag räknat rätt. Kan man, för att vara på säkra sidan, ringa Tallinn redan idag för att boka ditbiljetten och sedan ringa på måndag eller tisdag och boka hembiljetten? Finns det nån nedsida med att göra så? Min voucher har försvunnit från min EB-sida därav samtalet till Tallinn.
Jag gjorde så när jag hitta hem i C med SAS, dom brukar försvinna snabbt så jag boka den medans jag leta alternativ dit. Hade inget alternativ rutt dit då min första försvann och tallin hittade inte något alternativ själv.
Kände att jag hellre betalar 300:- när jag lägger på ditresan för att säkert få med SAS C hem :D
 
Hej i värmen!
Jag TROR att jag har en oanvänd 2-4-1 voucher (skumt att inte veta, jag vet). Finns det något sätt att se status online, eller är det Tallinn som gäller?
 

hendberg

Medlem
Hej i värmen!
Jag TROR att jag har en oanvänd 2-4-1 voucher (skumt att inte veta, jag vet). Finns det något sätt att se status online, eller är det Tallinn som gäller?
Problemet är att det känns som många, inkl jag själv, saknar den helt plötsligt från sin EB-sida. Tallinn verkade känna till felet och gjorde ingen stor sak av det.
 

Vic

Medlem
och Kate på bokningen upplyste mig om att de numer inte bryr sig om zoner.

Kanske har gått mig förbi i denna eller annan tråd men vad innebär det egentligen konkret för nya möjligheter o.dyl. att Tallinn verkar skippa zonerna? Jfr posten ovan från bokningstråden :)
 

JohnnyWilde

Medlem
Kanske har gått mig förbi i denna eller annan tråd men vad innebär det egentligen konkret för nya möjligheter o.dyl. att Tallinn verkar skippa zonerna? Jfr posten ovan från bokningstråden :)
I korthet så innebär det att du kan ta dig till din destination och hem utan att ta hänsyn till några routingregler avseende olika zoner på max 8 segment inom rimlighetens gränser.
Dock verkar det inte blivit någon ändring i stopovers, det har jag inte prövat själv.
Förhoppningsvis kan någon annan sprida mer ljus över det snart.
 
  • Gilla
Reactions: Vic

Vic

Medlem
I korthet så innebär det att du kan ta dig till din destination och hem utan att ta hänsyn till några routingregler avseende olika zoner på max 8 segment inom rimlighetens gränser.
Dock verkar det inte blivit någon ändring i stopovers, det har jag inte prövat själv.
Förhoppningsvis kan någon annan sprida mer ljus över det snart.
Dvs. även mellanlandning i dyrare zon? Tror någon skrev kring det också häromveckan...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen