Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.

agehall

Medlem
Har något stött på liknande problem? Sökt i forumet utan att hitta.
Du menar att Thai byter flygplan? Det händer då och då. Inte lika ofta som Cathay på short haul, men det händer.

Jag tror inte du har så mycket val förutom att hoppas på att Thai släpper platser på någon annan rutt eller helt enkelt göra om hemresan helt.
 

spritfet

Medlem
Du menar att Thai byter flygplan? Det händer då och då. Inte lika ofta som Cathay på short haul, men det händer.

Jag tror inte du har så mycket val förutom att hoppas på att Thai släpper platser på någon annan rutt eller helt enkelt göra om hemresan helt.
Nej, jag menar inte att thai byter plan utan open jaw problemet med att resa hem genom en annan zon.

Som jag skrev kan jag, enligt Tallinn, inte ändra hemrutten.
 

Glenn E

Medlem
Vet inte riktigt var jag ska placera denna fråga, men är bokad med 2-4-1 och har stött på ett minst sagt irriterande problem.

Har följande bokat:

ARN-FRA SAS Plus
FRA-ICN OZ F
ICN-CEB OZ C
//open jaw//
SIN-BKK SQ C
BKK-FRA TG F (DG till business)
FRA-ARN LH C

Open jaw i South East Asia (Filippinerna + Singapore) enligt konstens alla regler, dock har Thai bytt kärra Bangkok - Frankfurt (B777) och kommer sakna F :( Hittar inget annat hemåt än Air China i F för tillfället, tänkte att det är bättre än inget och snackade med Tallinn. De kan inte rutta om hemresan via Norra asien vid open jaw utan att debitera ytterligare 100k EB (2 pers), spenderade en halvtimme med dem utan att egentligen få ett bättre svar än "system says no and this is a well known problem".

Enligt dem får jag hoppas att Thai släpper 2 seats på CDG/LHR/MUC om jag ska åka F (Lufthansa från Singapore ej möjlig då returen är 16 dagar efter utresa).

Har något stött på liknande problem? Sökt i forumet utan att hitta.


Jag tror att du ska göra en HUACA.

Jag har en open jaw mellan Jakarta och Bali i Juni där resan går GOT-FRA-HND,NRT-SIN-CGK hem DPS-BKK-ICN-FRA-GOT

Så din resa borde fungera så länge du bara har ett byte i norra asien på hemvägen.
 

palmen

Moderator
Jag tror att du ska göra en HUACA.

Jag har en open jaw mellan Jakarta och Bali i Juni där resan går GOT-FRA-HND,NRT-SIN-CGK hem DPS-BKK-ICN-FRA-GOT

Så din resa borde fungera så länge du bara har ett byte i norra asien på hemvägen.
Jag har samma typ av resa bokad och det var inga problem för mig
 

MrDollar

Medlem
Hej alla, jag har en 2-4-1 bokning Arn-lax-Arn bokad på sas.se.
Kan jag ringa Tallinn och boka om utresan till Lufthansa och försöka få till first på typ ARN-IAH?
Hört att det ska vara "lättast" på den rutten iaf till USA med Lufthansa a380 och kanske first.

Vill gärna ha kvar min hemresa LAX-ARN i C med SAS. Men den kanske försvinner om jag ändrar via Tallinn då ursprungsbokningen är gjord på sas.se?

Trevlig lördag alla!
 
Last edited:
Hej alla, jag har en 2-4-1 bokning Arn-lax-Arn bokad på sas.se.
Kan jag ringa Tallinn och boka om utresan till Lufthansa och försöka få till first på typ ARN-IAH?
Hört att det ska vara "lättast" på den rutten iaf till USA med Lufthansa a380 och kanske först.

Vill gärna ha kvar min hemresa LAX-ARN i C med SAS. Men den kanske försvinner om jag ändrar via Tallinn då ursprungsbokningen är gjord på sas.se?

Trevlig lördag alla!
Det är bara att ringa och boka om, om du hittar något. Ombokningsavgift 150 kr per passagerare på samma bokning.
Men: bokar du om till First så åker du på det poängpriset på hela bokningen, dvs 150 000 poäng.
 

hg1980

Medlem
Ber om ursäkt om detta besvarats tidigare:

Om jag har hittat en utresa, men ännu ingen hemresa. Kan jag boka utresan "så länge" i väntan på en hemresa, för att säkra den så att säga. Och när/om en hemresa kommer ändra bokningen?

Min gissning är att det blir en ändringsavgift för 150kr /person isf. Kommer jag efter ändringen få betala t/r pris eller två enkelresor?

Tack
 

blobloblo

Medlem
Ber om ursäkt om detta besvarats tidigare:

Om jag har hittat en utresa, men ännu ingen hemresa. Kan jag boka utresan "så länge" i väntan på en hemresa, för att säkra den så att säga. Och när/om en hemresa kommer ändra bokningen?

Min gissning är att det blir en ändringsavgift för 150kr /person isf. Kommer jag efter ändringen få betala t/r pris eller två enkelresor?

Tack

Ja, du kan boka utresan som enkelresa och boka hemresan om/när den dyker upp för 150 per person vid ändring. Det blir en T&R efter ändringen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen