Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gus

Medlem
Ah, det kan vara bra att tänka på. Antar att försäkringen inte gäller annars?
Korrekt! I vårt fall så betalade jag mina avgifter med mitt Coop medmera mer kort (jag har ett
Amex sas premium också men gillar inte deras reseförsäkring) och min kompis sina avgifter med sitt Nordea-kort. Hade jag betalat bådas avgifter med mitt Coop kort och min kompis väska blivit försenad så hade han inte fått någon ersättning alls.

Och om vi tex blir 10 timmar försenade till Mexico city *hoppas hoppas* så får vi 1000 kr var rätt ned i fickan från kortförsäkringen. Om jag hade betalat alla avgifterna så gäller bara försäkringen för mig och vi får dela på 1000 kr.

Det jag går runt och hoppas på nu är att det blir en massa klydd med vår resa. Typ att vårt bagage tappas bort, att vi blir försenade hem från mexico och blir bjudna på en till hotellnatt och att planet hem blir överbokat så vi blir ombokade till swiss first!:)
 

Gus

Medlem
Jag har bokat en resa med Lufthansa First. På vägen hem hade vi den dåliga rutten MEX-ORD-MUC-ARN där MEX-ORD var i ekonomi med United. Någon dag efter bokningen såg jag på United.com att det fanns två lediga platser på direktflighten MEX-FRA med LH F. Glad i hågen ringde jag Tallinn för en ombokning. Agenten sa dock att det inte fanns några platser på MEX-FRA och jag var på väg att tacka för mig och lägga på luren. Men jag bad henne kolla en gång till och då fanns det två platser!

Felet hon hade gjort var att hon kollade inte tillgängligheten på MEX-FRA utan hon kollade av någon anledning tillgängligheten på MEX-FRA-ARN!! Eftersom det inte fanns bonusplatser på sträckan FRA-ARN så tyckte hennes system inte heller att det fanns lediga platser på MEX-FRA.

När någon ringer Tallinn och får ett nej så kan det alltså vara värt att fråga om agenten verkligen har sökt segment för segment.
 

JohanA

Medlem
Jag har bokat en resa med Lufthansa First. På vägen hem hade vi den dåliga rutten MEX-ORD-MUC-ARN där MEX-ORD var i ekonomi med United. Någon dag efter bokningen såg jag på United.com att det fanns två lediga platser på direktflighten MEX-FRA med LH F. Glad i hågen ringde jag Tallinn för en ombokning. Agenten sa dock att det inte fanns några platser på MEX-FRA och jag var på väg att tacka för mig och lägga på luren. Men jag bad henne kolla en gång till och då fanns det två platser!

Felet hon hade gjort var att hon kollade inte tillgängligheten på MEX-FRA utan hon kollade av någon anledning tillgängligheten på MEX-FRA-ARN!! Eftersom det inte fanns bonusplatser på sträckan FRA-ARN så tyckte hennes system inte heller att det fanns lediga platser på MEX-FRA.

När någon ringer Tallinn och får ett nej så kan det alltså vara värt att fråga om agenten verkligen har sökt segment för segment.
Det intressanta är nu, kunde ni boka FRA-ARN som anslutning eller ställde married segments till det så ni får åka exempelvis MEX-FRA-MUC-ARN?
 

megaman

Medlem
Hej,

Min far har en voucher som går ut vid nyår. Vill åka med mor GOT-SYD men hem efter nyår.

* Om resan väl är bokad t.o.r innan nyår, hur koll har dom om man senare bokar om resan till efter nyår?
* Kan hemresan splittas, så att en person åker hem annat tillfälle?
* Går det annars boka enkelresor med 241 interkontinentalt med Star-alliance?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

JohanA

Medlem
Hej,

Min far har en voucher som går ut vid nyår. Vill åka med mor GOT-SYD men hem efter nyår.

* Om resan väl är bokad t.o.r innan nyår, hur koll har dom om man senare bokar om resan till efter nyår?
* Kan hemresan splittas, så att en person åker hem annat tillfälle?
* Går det annars boka enkelresor med 241 interkontinentalt med Star-alliance?
- ja (de har koll)
- nej
- ja
 
Hej!
Jag och frun ska åka till solen i vinter med 2st barn.
Jag har två stycken vouchers 2-4-1 och ca 150 000 eurobonuspoäng

Vi vill helst ej åka till Gran Canaria utan hellre Thailand, Mauritius, Seychellerna, Mexico, Vietnam el liknande men jag hittar inget bra sätt eller resor alls.
Jag försökte ringa tallinn men de var inte så hjälpsamma eftersom jag inte hade specifikt önskemål utan ville ha mer övergripande tips om solsäker resa..

Någon annan som letar liknande resor eller har bokat som har något tips kanske?
 

kaktusen

Medlem
Tallinn är fantastiskt bra men när man ringer ska man redan ha kollat upp exakta rutter, flighter och tillgång. Jag föreslår att du noga läser megagurun @Dr. Miles guide över hur man går tillväga. Den hittar du här. När det gäller resmål etc. så kan du gå till sektionen "Flygbiljetter" och fylla i lite mer detaljer om din önskade resa för att få förslag. Här hittar du information om hur många poäng som krävs för bonusresor på SAS och inom Star Alliance.
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen