Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gus

Medlem
Inte så insatt i bonussystemen för de olika kreditkorten och hoppas att någon av er här på forumet kan hjälpa mig. :)

När ni pratar om dessa 2-4-1 biljetter, gäller de bara SAS och Star Alliance? Kollade lite på SAS EuroBonus American Express Elite Card med en årskostnad på 4000 kr. Vad säger ni, kan det verkligen vara lönsamt för mig som spenderar typ 300 000 SEK per år gällande betalning med kort. Under ett år reser vi normalt en långresa, ofta till asien, några inrikesresor samt kanske tre inom europa. Vi reser med olika flygbolag, dvs inte alltid med SAS och Star Alliance.

Tack på förhand!
Om du med "vi" menar att du har en partner? Jag tycker i så fall att du ska skaffa ett amex premium till dig själv med ett extrakort till din partner. När ni kommit upp i 150 000 kr så slutar ni använda ditt kort och du värvar din partner varvid ni får 12 000 poäng vardera. Sedan använder ni hennes kort med ett extrakort och handlar för ytterligare 150 000 kr. När du fått in poängen efter att ha värvat din partner så säger du upp ditt amex för att sedan blir värvad av din partner efter 6 månader. Osv osv....
 

agehall

Medlem
Inte så insatt i bonussystemen för de olika kreditkorten och hoppas att någon av er här på forumet kan hjälpa mig. :)

När ni pratar om dessa 2-4-1 biljetter, gäller de bara SAS och Star Alliance? Kollade lite på SAS EuroBonus American Express Elite Card med en årskostnad på 4000 kr. Vad säger ni, kan det verkligen vara lönsamt för mig som spenderar typ 300 000 SEK per år gällande betalning med kort. Under ett år reser vi normalt en långresa, ofta till asien, några inrikesresor samt kanske tre inom europa. Vi reser med olika flygbolag, dvs inte alltid med SAS och Star Alliance.

Tack på förhand!

Det beror ju på. Om du inte spenderar 300k/år via kreditkort så är det inte värt det, men om du ändå skulle spendera det, fast via andra kort, så är det väldigt bra att lägga om all spend till AmEx om du frågar mig. Sedan är det ju även en fråga om hur mycket poäng du har - jag kan tex inte längre dra nytta av vouchers i samma takt som jag får dem.

När ni kommit upp i 150 000 kr så slutar ni använda ditt kort och du värvar din partner varvid ni får 12 000 poäng vardera. Sedan använder ni hennes kort med ett extrakort och handlar för ytterligare 150 000 kr. När du fått in poängen efter att ha värvat din partner så säger du upp ditt amex för att sedan blir värvad av din partner efter 6 månader. Osv osv....
Och det där är nog det bästa sättet att sabotera förmånen. När AmEx inser att folk gör sådär kommer det inte att dröja många dagar innan den försvinner. Jag hoppas iochförsig att de bara portar de som utnyttjar systemet på det där sättet men troligen kommer det drabba alla.
 

JacobGBG

Medlem
Det beror ju på. Om du inte spenderar 300k/år via kreditkort så är det inte värt det,

Borde väl vara med tillägget "och du nyttjar 2st 2-4-1 för varje period". Personligen så är jag övertygad av Dr. Miles kommentar att även om man inte har denna typ av spend kan det vara värt det för baspoängens skull.

Och det där är nog det bästa sättet att sabotera förmånen. När AmEx inser att folk gör sådär kommer det inte att dröja många dagar innan den försvinner. Jag hoppas iochförsig att de bara portar de som utnyttjar systemet på det där sättet men troligen kommer det drabba alla.

Är detta verkligen något större problem då poängen hela tiden går till två olika konton? Vilket är knöligt nu när familjekonton är borttagna för SAS (och det beryktade ersättande alternativet ej ses till).
 

Gus

Medlem
Och det där är nog det bästa sättet att sabotera förmånen. När AmEx inser att folk gör sådär kommer det inte att dröja många dagar innan den försvinner. Jag hoppas iochförsig att de bara portar de som utnyttjar systemet på det där sättet men troligen kommer det drabba alla.
Det är ju amex själva som satt regeln till just 6 månader. Står klart och tydligt på deras hemsida.
 

inka

Medlem
Tack snälla för alla svar! Antar att det är mest lönsamt att ha detta kort om man enbart åker med SAS och Star Alliance, inte när man åker med andra bolag? 2-4-1 biljetter, visst gäller de bara SAS/Star Alliance?
 

Dr. Miles

Expert
Tack snälla för alla svar! Antar att det är mest lönsamt att ha detta kort om man enbart åker med SAS och Star Alliance, inte när man åker med andra bolag? 2-4-1 biljetter, visst gäller de bara SAS/Star Alliance?
Kan du läsa första inlägget i den här tråden, snälla.

Amex 2-4-1 voucher gäller endast för SAS/Wideroe, samt Star Alliance flygbolags flygningar. Inte på andra flygbolags flygningar.
 

inka

Medlem
Kan du läsa första inlägget i den här tråden, snälla.

Amex 2-4-1 voucher gäller endast för SAS/Wideroe, samt Star Alliance flygbolags flygningar. Inte på andra flygbolags flygningar.
Absolut, det ska jag göra, missade att min tråd flyttat in i denna tråd. Ska grotta ner mig och läsa, finns ju massor här. Tack igen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen