Senaste nytt

SAS EuroBonus American Express® Premium Card

blobloblo

Medlem
Kan man bli värvad till Premium om jag har ett guldkort redan? (skaffade det i Aug)

Kan man värva sig själv? :cool:

Om jag ska värva någon annan själv, bäst deal om jag väntar tills jag har Premium kortet kontra Gold?

Det kan gå.. värt att testa i allafall. Verkar vara 50/50 om det går igenom eller inte om man redan har ett Amex.

Haha, nej du kan inte värva dig själv :(

Det spelar ingen roll vilket Amex-kort du har när du ska värva andra. Du får olika mycket poäng (MR-poäng eller EB-poäng beroende på vilket kort du har) beroende på vilket kort den du värvar vill ha.
 

Mr Planning

Medlem
Tänkte mest att EB poängen är mer värda än MR poängen?

Oavsett så får jag om jag har otur som minst 5.000 EB?

alt om jag säger upp guldkortet innan jag skaffar Premium? (vilket jag har tänkt att göra ändå)
 

blobloblo

Medlem
Tänkte mest att EB poängen är mer värda än MR poängen?

Oavsett så får jag om jag har otur som minst 5.000 EB?

alt om jag säger upp guldkortet innan jag skaffar Premium? (vilket jag har tänkt att göra ändå)

Beror på vad du vill göra. Vill du flyga för poängen är det bättre med ett SAS-Amex. Konverteringen från MR till EB är inte så bra. 5000 får du bara som ny kund (inte haft amex i 6 mån enligt reglerna), samma gäller 12000 om du blir rekryterad. Men som sagt, är ingen omöjlighet att du får poängen iallafall. Jag skulle försöka att bli rekryterad efter du sagt upp guldkortet. Fått för mig att chansen är större att lyckas då. Du kan ju inte få mer än ett nej.
 

Mr Planning

Medlem
Guldkortet i sig ser jag inget större värde i.
Lounger om man behöver det får jag från annat ett kort. (dags att konventera MR poängen då)

Märker man i sin ansökan att man inte får poängen? Eller är det något som man upptäcker när man väl har kortet?

Sedan en fråga gällande Amex i allmänhet, om man byter kort, finns min gamla historik som jag har byggt upp hos dom kvar i systemet? :)
 

blobloblo

Medlem
Guldkortet i sig ser jag inget större värde i.
Lounger om man behöver det får jag från annat ett kort. (dags att konventera MR poängen då)

Märker man i sin ansökan att man inte får poängen? Eller är det något som man upptäcker när man väl har kortet?

Sedan en fråga gällande Amex i allmänhet, om man byter kort, finns min gamla historik som jag har byggt upp hos dom kvar i systemet? :)

Nej du märker inte i ansökan om det har gått igenom eller inte. Bara om du ringer och frågar men det hade jag undvikit. Det ger dom chansen att titta på ärendet igenom och se om det ser rätt ut eller inte. Historiken försvinner efter 6 mån. Då försvinner även "medlem sedan år X". Om du får poängen eller inte handlar egentligen bara om "handläggningsslarv" ifrån Amex sida.
 

mischadee

Medlem
Gjorde ett "lyckat" byte från Gold till SAS premium. Ansökte om premium via deras hemsida och skrev i ansökan att jag samtidigt ville avsluta mitt Gold. Förväntade mig absolut ingenting men hör och häpna. Idag trillade det in 10 000 extrapoäng samt en halverad årskostnad. Ingen aning hur det gick till men man tackar och tar emot.
 

blobloblo

Medlem
Gjorde ett "lyckat" byte från Gold till SAS premium. Ansökte om premium via deras hemsida och skrev i ansökan att jag samtidigt ville avsluta mitt Gold. Förväntade mig absolut ingenting men hör och häpna. Idag trillade det in 10 000 extrapoäng samt en halverad årskostnad. Ingen aning hur det gick till men man tackar och tar emot.

Otroligt bra. Grattis!

Edit. Fel av mig.
 
Toppen