Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

squeezen

Medlem
Detta platsar egentligen i både bra och dåligt trådarna. Jag väljer att se glaset halvfullt idag dock...

SK998 inställd måndag 28/1.
Mailade och klagade och sökte kompensation.
Ville dubbelkolla hur det går med poäng om man är mer än en i bokningen då man bara kunde ange ett EB nummer får detta svar:
Tack för ditt mail.

Om du väljer EuroBonus poäng som ersättning, vill de på SAS Customer Care återkomma till dig och fråga efter EuroBonus nummer till de två andra passagerare, eftersom EuroBonus poängen är personligen.

ok, går vidare med claimen, skickar in 15:20 nånting.
17:30 är poängen på kontot. dessvärre 180k dvs alla tre på mitt konto trots den tidigare frågan med ovan svar.
+ för hanteringen som gick supersnabbt iaf.

nu håller jag på med kundservice för att få det lös i efterhand. går sådär, men kommer väl att lösa sig förr eller senare.
 

gjohansson

Medlem
Detta platsar egentligen i både bra och dåligt trådarna. Jag väljer att se glaset halvfullt idag dock...

SK998 inställd måndag 28/1.
Mailade och klagade och sökte kompensation.
Ville dubbelkolla hur det går med poäng om man är mer än en i bokningen då man bara kunde ange ett EB nummer får detta svar:
Tack för ditt mail.

Om du väljer EuroBonus poäng som ersättning, vill de på SAS Customer Care återkomma till dig och fråga efter EuroBonus nummer till de två andra passagerare, eftersom EuroBonus poängen är personligen.

ok, går vidare med claimen, skickar in 15:20 nånting.
17:30 är poängen på kontot. dessvärre 180k dvs alla tre på mitt konto trots den tidigare frågan med ovan svar.
+ för hanteringen som gick supersnabbt iaf.

nu håller jag på med kundservice för att få det lös i efterhand. går sådär, men kommer väl att lösa sig förr eller senare.
Äsch. De andra blev väl utan bara ;)
 

ante_77

Medlem
Detta platsar egentligen i både bra och dåligt trådarna. Jag väljer att se glaset halvfullt idag dock...

SK998 inställd måndag 28/1.
Mailade och klagade och sökte kompensation.
Ville dubbelkolla hur det går med poäng om man är mer än en i bokningen då man bara kunde ange ett EB nummer får detta svar:
Tack för ditt mail.

Om du väljer EuroBonus poäng som ersättning, vill de på SAS Customer Care återkomma till dig och fråga efter EuroBonus nummer till de två andra passagerare, eftersom EuroBonus poängen är personligen.

ok, går vidare med claimen, skickar in 15:20 nånting.
17:30 är poängen på kontot. dessvärre 180k dvs alla tre på mitt konto trots den tidigare frågan med ovan svar.
+ för hanteringen som gick supersnabbt iaf.

nu håller jag på med kundservice för att få det lös i efterhand. går sådär, men kommer väl att lösa sig förr eller senare.

Fick du 180k i kompensation?
Vad var det 60k i kompensation per person?
Det var väl inte allt ni fick?
Pengar tillbaka eller en ny flight?
 

ante_77

Medlem
Man kan välja mellan 60k poäng eller €600, per person.

Ja, men det säger inte så mycket.
Inställt och stanna hemma eller inställt och ett nytt flyg är lite skillnad.
Fast det är ju klart att pengarna/poängen blir återbetalade om man inte nyttjar resan.

Ibland brukar jag fundera på om poäng är vettigt som kompensation.
Knepigt att hitta awardflights till PVG, HKG eller Tokyo
 

squeezen

Medlem
Ja, men det säger inte så mycket.
Inställt och stanna hemma eller inställt och ett nytt flyg är lite skillnad.
Fast det är ju klart att pengarna/poängen blir återbetalade om man inte nyttjar resan.

Ibland brukar jag fundera på om poäng är vettigt som kompensation.
Knepigt att hitta awardflights till PVG, HKG eller Tokyo
Försening på längsta distansen med mer än 4h och över Xx km (minns inte numret men kanske 3500km) är förenligt med 600eur.
SAS ide car ombokning till nästa dag. 23h senare men ringde guldlinjen och blev ombokad via singapore. Dock på CPH 06:00 tisdagen. Skulle landat mån 19:10.

Vi var tre pers.
 

Abbs

Medlem
Ja, men det säger inte så mycket.
Inställt och stanna hemma eller inställt och ett nytt flyg är lite skillnad.
Fast det är ju klart att pengarna/poängen blir återbetalade om man inte nyttjar resan.

Ibland brukar jag fundera på om poäng är vettigt som kompensation.
Knepigt att hitta awardflights till PVG, HKG eller Tokyo
Vad jag minns så blev @squeezen ombokad via Singapore.
Du har alltid rätt till ombokning. Vid vissa inställda avgångar och följande försening kan man välja att få kompensation samt full återbetalning av biljettpris, om förseningen gör resan poänglös.
 

ante_77

Medlem
Försening på längsta distansen med mer än 4h och över Xx km (minns inte numret men kanske 3500km) är förenligt med 600eur.
SAS ide car ombokning till nästa dag. 23h senare men ringde guldlinjen och blev ombokad via singapore. Dock på CPH 06:00 tisdagen. Skulle landat mån 19:10.

Vi var tre pers.

Då låter det helt ok så länge ni inte blev nedgraderade eller sådant.
Rerouting kan vara bra. Det är vid sådana tillfällen *A är kanon
 
Toppen